به همت پایگاه فاطمه معصومه حوزه 216 حضرت زکیه کارگاه اموزشی سبک زندگی اسلامی با محوریت تربیت فرزندان با حضور سرکار خانم رجب زاده و عموم مردم در این پایگاه برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۰۹۴۱۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به همت پایگاه فاطمه معصومه حوزه 216 حضرت زکیه کارگاه اموزشی سبک زندگی اسلامی با محوریت تربیت فرزندان با حضور سرکار خانم رجب زاده و عموم مردم در این پایگاه برگزار گردید.

برگزاری کارگاه اموزشی سبک زندگی اسلامی با محوریت تربیت فرزندان


رجب زاده در این کارگاهراظهار داشت: کلید اصلی شیوه تربیتی مناسب درک شخصیت خلق و خوی کودک است تا در کنار ان بتوانید استعداد ها و تمایلات او را بهتر شناسایی کنید اما تربیت نمی توان گفت که یک راه قطعی برای کدک ان در همه مورد وجود دادرد.


وی افزود: تربیت فرزندان به 4 شیوه تقسیم می شوند ، (محبت کم محدویت کم محبت کم محدودیت زیاد و .... ) کهاز 4 روش ارائه شده باید تکنیکی را انتخاب کنید که خودتان به شخصه ارتباط بهتری با ان برقرار می کنید به عنوان مثال اگر والدین شما از تکنیک قرار دادن محدودیت زیاد برای تربیت شما استفاده می کردند و شما احساس می کنید که با این شیوه بهترین نحوه تربیت شده اید بنابراین این امکان وجود دارد که خودتان نیز همین شیوه را مقابل فرزندانتان به کار گیرید.


رجب زاده تصریح کرد:  باید زبان فرزندانمان را بدانیم و ان ها با زبان خودشان صحبت کنیم.


این کارشناس اضافه کرد:  زمان اغاز تربیت دینی از دوران نونهالی ست و در روایتی از امام علی نقل شده است که خطاب به امام حسن فرمودند: فرزندم از این که دل نرم تو سخت فکرت مشغول شود من به تربیت تو اقدام کردم وی تصریح کرد اموزش قران روایات اسلامی و اموزش و رعایت احکام اهمیت دادن به من تکلیف پرخاش ملایمت و نصیحت نوجوانان از مهمترین فعالیت هایست که باید پدرها و مادرها به ان تکیه ورزند.


رجب زاده در پایان خاطر نشان کرد: هرکودکی با فطرت توحید متولد می شود لیکن این والدین او هستند که کودک بد یا خوب تربیت کنند، و نصیحت گویی بیش از حد برای جوانان ان هم در حضور دیگران می تواند شخصیت انان را سرکوب و خدشه دار نمایند.

خبرنگار بسیجی: فوج

ارسال نظرات
پر بیننده ها