خبرهای داغ:

شهید حججی نماد عزت و شجاعت و تقوای شهدای مدافع حرم

حجت الاسلام موسوی گفت: شهید حججی حرکتی به وسعت تمام عمر شریفش برای رساندن پیام عزت و شجاعت و تقوای تمامی شهدای مدافع حرم کرد و با این حرکت الهی و انقلابی نماد عزت و شجاعت و تقوای تمام شهدای مدافع حرم شد
کد خبر: ۸۹۰۹۳۷۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مراسم یادبود شهید محسن حججی در روستای نوغاب حاجی آباد شهرستان قاینات برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی فرمانده حوزه مقاومت بسیج طلاب و روحانیون امام رضا (ع) در این مراسم گفت : این شهید بزگوار که 25 سال بیشتر نداشت دوباره عاشورایی دیگر به پاکرد و لبیک به جوان شهید کربلا حضرت علی اکبر (ع) سر داد و همگان را بیدار کرد. 

وی با اشاره به حدیثی از حضرت امام جواد (علیه السلام) گفت: انسان برای جلب محبت خدا، اهل بیت (علیهم السلام) و مردم  باید سه خصلت را در خود داشته باشد؛ اول: انصاف در معاشرت با مردم، دوم: همدردی و همراهی با مردم و سوم: پی به معنویات و عبادات بردن و قلبی خدایی و قلبی سلیم داشتن.

وی در ادامه افزود: تمام شهدای عزیز ما به ویژه شهید محسن حججی این حدیث نورانی در وجودشان همچون ستاره ای درخشان می تابید و در تمام حالات و با همه مردم از خانواده تا رفقا و همسایگان از او جز انصاف و اخلاق در معاشرت  ندیدند و هر جا و به هر طریقی در اردوهای جهادی بسیجی وار همدرد و همراه با مردم بوده است.

وی اظهار داشت: این شهید بزرگوار قبل از ورود به عرصه پاکسازی وجود خبیثان از حرم و اطراف آن، پاکسازی دل و قلب خودش را مهم ترین اقدام دانسته و قلبش را خدایی کرد و اجر قلب و دلِ خدایی اینست که در انتها خدا و اهل بیت(علیه السلام) بویژه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) خریدارش می شوند.

وی در خطاب به جوانان و نوجوانان و پدران و مادران گفت: شهید محسن حججی بهترین درس و پیام را به همگان و به جهان اسلام داد که آن هم خود ساختن،  تقوا، شجاعت و جهاد حقیقی است.

حجت الاسلام موسوی گفت: شهید 25 ساله ما "محسن حججی "حرکتی به وسعت تمام عمر شریفش برای رساندن پیام عزت و شجاعت و تقوای تمامی شهدای مدافع حرم کرد و با این حرکت الهی و انقلابی نماد عزت و شجاعت و تقوای تمام شهدای مدافع حرم شد.

در این مراسم رمضان خسروی رزمنده و جانباز 8 سال دفاع مقدس گفت: بهترین الگویی که می توان از شهدا گرفت "توسل و ایثار و از خودگذشتگی شهدا است.

وی در ادامه گفت: رزمندگان دفاع مقدس شهدایی هستند که در دفاع از حریم ولایت و ناموس اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت زینب کبری(س) جان فشانی می کنند و در نهایت به توفیق شهادت نائل می گردند.

این جانباز دوران دفاع مقدس اظهارداشت: بهترین الگو در دفاع مقدس نوجوانان و جوانانی بودند که در برابر دشمن ایستادگی و استقامت کردند آن گاه که در شهر خرمشهر وقتی آن نوجوان 14 ساله اسیر دست سرهنگ بعثی عراقی می شود و مورد ضرب و شتم قرار می گیرد " در پاسخ به سخن آن خبیث که گفت: تو را چه کسی در عنفوان نوجوانی مجبور کرده و به اینجا آورده است گفت: رهایم کن تا جوابت را بگویم  وقتی از چنگال آن سرهنگ بعثی رها یافت  بر زمین نشست و مشتی از خاک برداشت و بر صورت آن پاشید و گفت: این خاک وطن من است، تو در این خاک چه میکنی؟!

وی افزود: هنوز جوانان و نوجوانان ما رهروی راه فهمیده ها هستند؛ امروز شهید محسن حججی سر داد که ما پیش هر نانجیبی سر تعظیم خم نکنیم و این شهید بزرگوار باید بعنوان یک الگو و اسوه برای تمام نسل ها و تمام جوانان و نوجوانان قرار گیرد.

گفتنی است، این مراسم به همت حوزه شهید کاوه و پایگاه های بسیج روستای نوغاب حاجی آباد برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها