سینما "هلال" به عنوان تنها سینمای استاندارد سیستان و بلوچستان و تنها سینمای زاهدان پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در زاهدان افتتاح شد
کد خبر: ۸۹۰۹۳۶۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، سینما "هلال" به عنوان تنها سینمای استاندارد سیستان و بلوچستان و تنها سینمای زاهدان پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در زاهدان افتتاح شد. سالن این سینما متعلق به جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان است که با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان تجهیز و راه‌اندازی شده است.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح این سالن سینما اظهار داشت: این مجتمع فرهنگی و سینمایی با ظرفیت ۵۶۰ صندلی و زیربنای ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال در ۳ طبقه احداث شده است.

رسول راشکی افزود: سیستم پخش فیلم آنلاین، پرده نمایشی با مساحت ۷۰ متر، ویدئو پروجکشن به روز، سیستم صوتی مجهز و پیشرفته، سیستم اعلام و اطفاء حریق از جمله امکانات این سالن سینمای استاندارد است که در حال حاضر به عنوان تنها سینمای استاندارد و به روز استان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم مرکز استان سال‌ها در انتظار برخورداری از یک سالن سینمایی استاندارد بودند، جمعیت هلال احمر استان تصمیم گرفت این سالن را در راستای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی به ایجاد یک سینما با همکاری اداره‌کل ارشاد استان اختصاص دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از راه‌اندازی سینما هلال به عنوان یک سینمای استاندارد و مجهز، اظهار داشت: راه‌اندازی سینما در شهرستان‌های زابل، ایرانشهر و چابهار در اولویت بعدی قرار دارد که امیدواریم پس از راه‌اندازی سینما در زاهدان، با مشارکت بخش خصوصی شاهد افتتاح سینما‌های استاندارد در این ۳ شهرستان نیز باشیم.

حسین مسگرانی گفت: زاهدان در گذشته از ۲ سینما برخوردار بود که یکی در سال ۸۰ و دیگری در سال ۸۵ توسط کمیسیون ایمنی استان به دلیل عدم برخورداری از استاندارد‌های لازم تعطیل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز مردم زاهدان، در سال ۸۹ سالن آمفی تئاتر و همایش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زاهدان به سیستم پخش دیجیتال مجهز شد و از سال ۹۰ تاکنون بعد از ظهر‌ها از این سالن به عنوان سینما استفاده شده است
ارسال نظرات