استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر خواستار تقویت پایگاه‌های امدادی هلال احمر در استان شد و همچنین از هلال احمر دعوت کرد تا در ساخت بیمارستان 540 تختخوابی برای حاشیه‌نشینان زاهدان همکاری کند
کد خبر: ۸۹۰۹۳۵۶
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، دکتر سید امیر محسن ضیائی در بدو ورود به استان سیستان و بلوچستان با علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان دیدارو گفت‌وگو کرد.

علی اوسط هاشمی در این دیدار با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان از نظر جذب سرمایه خارجی مقام سوم را در کشور دارا است، گفت: فرصت‌های قابل توجهی از جمله فولاد، نیروگاه‌های برق، انرژی و بندر چابهار برای جذب سرمایه‌های خارجی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه چندین پروژه عظیم از جمله پست‌های ۸۸۰ و ۵۴۰ مگاواتی سیکل ترکیبی برق در زاهدان در حال احداث است، عنوان کرد: مشکلی از نظر جذب سرمایه در این زمینه وجود ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اقبال بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های درمانی در این استان، اضافه کرد: در حال حاضر احداث ۲ بیمارستان در دست اقدام است و بخش سرطان یکی از بیمارستان‌ها به زودی افتتاح می‌شود.

وی به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: وضعیت استان در حال حاضر کاملا متفاوت شده و با ایجاد فضای همکاری با سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها، نسبت به انجام بیش از صد طرح اقدام می‌کنیم.

هاشمی با اشاره به ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی برای حاشیه نشینان شهر زاهدان، عنوان کرد: این بیمارستان به صورت مشارکتی در حال ساخت است که از جمعیت هلال احمر دعوت می‌شود تا برای سرعت بخشیدن در ساخت این پروژه مشارکت داشته باشد.

وی به توجه ویژه به حاشیه شهر‌ها در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد از اعتبارات کل استان برای تقویت و آبادانی حاشیه شهر‌ها اختصاص داده می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان از رئیس جمعیت هلال احمر خواست تا نسبت به تقویت پایگاه‌های این جمعیت در استان سیستان و بلوچستان، اقدامات لازم صورت گیرد.

در ادامه این دیدار دکتر سیدامیرمحسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای طرح «خدمت» با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان خوزستان، گفت: در این طرح داوطلبان هلال احمر با همکاری وزارت بهداشت نسبت به محرومیت‌زدایی و توانمندسازی هموطنان در حاشیه شهر‌ها اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: امکان محرومیت‌زدایی و توانمندسازی حاشیه نشینان شهر‌ها در استان سیستان و بلوچستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این استان نیز وجود دارد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه استان سیستان و بلوچستان کانون خطرپذیری و بیماری است، عنوان کرد: حاشیه‌نشینی در این استان مسائل و مشکلات خاص خود را دارد و جمعیت هلال احمر در حد بضاعت و توان خود نسبت به ارائه خدمات به حاشیه‌نشینان انجام وظیفه خواهد کرد
ارسال نظرات