یادداشت/ یادبود سالگرد شهدای منا

فاجعه منا آل‌سعود را در آستانه «سقوط» قرار داد

فاجعه منا به جهان اسلام نشان داد درون راهبردی‌ترین منطقه اسلامی، نخاله‌ای به نام شجره خبیثه آل سعود وجود دارد که در کنار نظام منحوس صهیونیست، کمر به کشتار مسلمانان بسته است.
کد خبر: ۸۹۰۹۳۲۹
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، در تاریخ دوم مهرماه سال 94 مصادف با دهم ذی‌الحجه سال 1436 جهان اسلام با برگی دیگر از ددمنشی‌های جهان کفر و نفاق مواجه شد که همان فاجعه تأسف‌بار و غم‌انگیز منا بود، فاجعه‌ای که منجر به کشته و مفقودی بیش از هفت هزار تن از حاجیانی شد که از  39 کشور جهان در مراسم حج حضور یافته بودند.

در واقع فاجعه غم‌انگیز منا که با توطئه حکام آل سعود همراه بود، جهان اسلام را با دو واقعیت آشنا کرد:

1) آشکار شدن لایه‌های پنهان دشمنی کفر
فاجعه منا که قلب مسلمانان جهان را به درد آورد، باعث شد جهان اسلام با لایه‌های پنهان دشمنی خاندان خبیث و صهیونیست‌مسلک‌ آل‌سعود آشنا شود، شجره خبیثه ملعونه و خاندان بی‌اصالت و فاسدی که مانند یهودیان صهیون برای هیچ کس اصالتی جز خود قائل نیستند و کمر به نابودی انسان‌ها بسته‌اند؛ این واقعیت تلخ را به راحتی می‌توان در رفتار مسئولان و مأموران امنیتی با حاجیانی که با لبان تشنه روی زمین و زیر آفتاب سوزان سرزمین حجاز افتاده بودند، فهمید.

باید گفت کسانی که خود را خادمان حرمین شریف و عاملان به قرآن معرفی می‌کنند، خون مسلمانان را حلال شمردند و با آن‌ها رفتاری کردند که با یک انسان اینگونه رفتار نمی‌کنند. عمق دشمنی و کینه آن‌ها به حدی بود که حتی روزها و هفته‌ها اجساد شهدا را تحویل نمی‌دادند و عده زیادی را پنهانی دفن کردند.

دشمن به نابودی نسل است
از این منظر به حق می‌توان گفت شجره خبیثه آل‌سقوط مصداق این آیه قرآن هستند که خداوند فرمود: «وَ إِذا تَوَلَّى سَعى‏ فِی الْأَرْضِ لِیُفْسِدَ فیها وَ یُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ وَ اللَّهُ لا یُحِبُّ الْفَساد؛ و چون برگردد [یا ریاستی یابد] کوشش می‏‌کند که در زمین فساد و کشت و نسل را نابود کند و خداوند تباهکاری را دوست ندارد.» لذا هیچ امیدی به این دشمنان الهی نیست و خداوند در آیه بعد اشاره می‌کند: «وَ إِذا قیلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ فَحَسْبُهُ جَهَنَّمُ وَ لَبِئْسَ الْمِهادُ؛ و چون به او گفته شود: «از خدا پروا کن‏» غرور‏ او را به گناه کشاند. پس جهنم برای او بس است‏، و چه بد جایگاهی است‏.»

اما رهبر معظم انقلاب در پیام حج سال گذشته در همین راستا و با اشاره به اینکه فاجعه منا را حاکمان بی‌دین و بی‌وجدان شجره خبیثه آل سعود به راه انداختند، فرمود: «حاکمان بی‌دین و بی‌وجدانی که فاجعه‌ بزرگ منا را پدید آورده و با نام خادمان حرمین، حریم حرم امن الهی را شکسته و میهمانان خدای رحمان را در روز عید در منا و پیش از آن در مسجدالحرام قربانی کرده‌اند، اکنون از سیاسی نشدن حج دَم می‌زنند و دیگران را به گناهان بزرگی که خود مرتکب شده یا تسبیب کرده‌اند، متّهم می‌کنند. آنان مصداق کامل بیان روشنگر قرآن کریمند که فرمود: وَ اِذا تَوَلّی سَعی فِی الاَرضِ لِیُفسِدَ فیها وَ یُهلِکَ الحَرثَ وَ النَّسلَ وَ اللّهُ لا یُحِبُّ الفَساد؛ وَ اِذا قیلَ لَهُ اتَّقِ اللّهَ اَخَذَتهُ العِزَّةُ بِالاِثمِ فَحَسبُه‌ جَهَنَّمُ وَ لَبِئسَ المِهاد».

2) مشارکت با جهان کفر در تصاحب قدرت و ثروت
امپراطوری ظالم آل سعود با فاجعه منا نشان داد برای رسیدن به قدرت و ثروت حاضر است دست به دست مهم‌ترین دشمنان خدا مسلمانان را از دم تیغ بگذراند. فاجعه منا به عموم مسلمانان دنیا نشان داد درون  راهبردی‌ترین منطقه جهان اسلام، نخاله‌ای به نام شجره خبیثه آل سعود وجود دارد که در کنار نظام کفر و نظام منحوس صهیونیست، کمر به کشتار مسلمانان بسته است و قصد دارد زمینه را برای ورود جبهه کفر درون کشورهای اسلامی فراهم کند.

لذا از آن زمان به بعد منتظر دشمنی‌های خبیثانه بعدی حکام آل‌سقوط با مسلمانان به خصوص شیعیان بودیم تا زمانی که به کشور مظلوم یمن به دلایل واهی و به خاطر اهداف سلطه‌طلبانه خود حمله‌ور شدند تا با مشارکت جهان کفر و ایادی ابلیس به تدریج صاحبان اصلی منطقه شوند، اما جاهلانه خود را به خشم قریب‌الوقوع ملت‌های مسلمان جهان  و نیز عذاب‌های سخت خداوند نزدیک می‌کنند.

حال با وجود این دشمنی کینه‌توزانه و این رفتار تزویرانه حکام آل‌سعود و برخی کشورهای خودفروخته مسلمان‌نشین، ضرورت همبستگی و وحدت کشورهای اسلامی بیش از گذشته احساس می‌شود و در این بین نقش ایران اسلامی به عنوان محور عزت و قدرت منطقه در ایجاد این وحدت و یکپارچگی و صف‌بندی در مقابل نظام کفر و استکبار، در پرتو آموزه‌های قرآن و عترت(ع) بسیار حائز اهمیت است.

از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت‌های بالایی که در زمینه‌های علمی و معرفتی دارد، باید به فکر ایجاد نظام‌های فرهنگی و پژوهشی در کشور باشد تا خوراک لازم برای یک نبرد فکری و فرهنگی در منطقه را آماده کند همان موضعی که دشمن از آن طریق توانسته اختلافات گسترده‌ای در کشورهای مسلمان ایجاد کند تا جایی که یک مسلمان بتواند کشتن مسلمانی دیگر را جزو افتخارات و ثواب‌های اخروی خود محسوب کند و فاجعه‌ای مانند منا را رقم بزند.

ارسال نظرات