مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

خرید تجهیزات برای بندر چابهار از نشانه های موفقیت آمیز بودن برجام است

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: خرید تجهیزات از کشور آلمان برای بندر چابهار از نشانه های موفقیت آمیز بودن برجام محسوب می شود و این امر سبب تغییر نگاهها برای سرمایه گذاری در این بندر شده است
کد خبر: ۸۹۰۹۳۰۳
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان بهروز آقایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بعد از برجام طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با سرعت بیشتری دنبال شد به طوری که بیش از ۲۰ میلیون دلار تجهیزات از کشور آلمان برای این بندر خریداری و حمل شد.
وی افزود: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و هم اینک این بندر با مجموع یک میلیارد دلار سرمایه گذاری بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی بیان کرد: ۱۵ میلیون مترمکعب حجم عملیات لایروبی این بندر با هزینه ۱۰۰ میلیون دلار انجام شده است که می‌توان گفت: از نظر حجم و زمان بزرگترین عملیات لایروبی بنادر در کشور محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: ساخت هزار و ۷۰۰ متر اسکله، لایروبی تا عمق ۱۶.۵ متر انجام شده است و در فاز نخست ظرفیت فعلی بندر از ۲ و نیم میلیون تن به هشت و نیم میلیون تن می‌رسد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار آماده پهلوگیری کشتی‌ها بزرگ و اقیانوس پیما است و بزودی به یکی از مهمترین بنادر کشور برای تخلیه و بارگیری کالا تبدیل خواهد شد.
آقایی به ساخت ترمینال مسافری دریایی با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: خط مسافری چابهار- عمان فعال شده است و بزودی خط دریایی چابهار- کراچی نیز راه اندازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه چابهار یکی از نزدیکترین و کم هزینه‌ترین مسیر برای جابه جایی کالا و مسافر به کشور‌های حاشیه اقیانوس هند و کشور‌های آسیای میانه و افغانستان است، خاطرنشان کرد: هم اینک ۴۰ شرکت متقاضی سرمایه گذاری در بندر چابهار هستند.
وی اختصاص حمل و نقل حداقل ۲۰ درصد کالا‌های اساسی کشور و افزایش سهم بندر چابهار از صادرات و واردات کالا به افغانستان را خواستار شد و افزود: افغانستان برای اتصال به آب‌های اقیانوسی و جابه جایی کالا‌ها به ویژه معادن و محصولات کشاورزی نیاز به بنادر چابهار دارد.
به گزارش بسیج چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام‌های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.
دوم تا هشتم شهریورماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است
ارسال نظرات
آخرین اخبار