دادگستری و دادسرای شهرستان گلوگاه از لحاظ کاهش موجودی پرونده و کاهش آمار جرم و جنایت، دارای رتبه بالا در استان مازندران می‌باشد
کد خبر: ۸۹۰۹۲۵۳
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
 

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عشقی در مورد آمار جرم در شهرستان گلوگاه مطرح کرد: دادگستری و دادسرای شهرستان گلوگاه از لحاظ کاهش موجودی پرونده و کاهش آمار جرم و جنایت، دارای رتبه بالا در استان مازندران می‌باشد که این نشان از دین داری و قانون مداری مردم گلوگاه و از طرفی تعامل متقابل بین دستگاه ها و رسیدگی سریع و دقیق دادگستری است.

دادستان گلوگاه ادامه داد : وظیفه اصلی قوه قضائیه رسیدگی به پرونده‌ها است، اما باید پیشگری نیز انجام شود، اما متاسفانه به صورت کامل موفق به پیشگیری کامل نشده‌ایم که این پیشگیری را مردم لمس کنند.

عشقی بیان کرد: با کمک ارگان‌های مختلف، مخصوصا نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانداری شهرستان در مورد آسیب‌های اجتماعی اعم از طلاق و اعتیاد و سایر آسیب‌ها با تشکیل کارگروه‌ها در حال همکاری با دادگستری هستند.

ایجاد طرحی با عنوان سفیران عدالت در گلوگاه

وی در ادامه در مورد طرح “سفیران عدالت” به خبرنگار ما گفت: در این طرح از گروه‌های سیاسی، نخبگان، چهره‌های فرهنگی و کسانی که در شهرستان گلوگاه تأثیر گذار هستند خواستار همکاری شد و بیان کرد: این افراد می‌توانند به فعالیت‌های ما بپیوندند و دادگستری از نظرات و مشاوره سازنده آنان در کاهش جرم  و آسیب‌های اجتماعی استفاده و پیشگیری را بومی سازی کنیم.

دادستان گلوگاه در پایان گفت : باید روحیه گذشت را بین مردم رواج دهیم، تا تأثیر برخی از جرائم در شهرستان کم شود و همچنین علت برخی از جرائم فقر است، که باید این علل مهم ریشه‌کن شود تا آمار جرم و جنایت کاهش پیدا کند؛ اما فقر عامل اصلی جرم و جنایت در جامعه نیست

ارسال نظرات