از ۲ طرح صنعتی در شهرستان قروه بهره برداری شد

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، بهره برداری از ۲ طرح صنعتی با حضور فرماندار و مسئولان استانی و محلی در این شهرستان آغاز شد و عملیات اجرایی سه طرح خدماتی و آموزشی نیز شروع شد.
کد خبر: ۸۹۰۹۲۴۴
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قروه در حاشیه افتتاح این واحد سنگبری گفت: با بهره برداری از این واحد، برش انواع سنگ‌های چینی، کریستال، مرمر و تراورتن با هدف جلوگیری از خام فروشی انجام و به کارگاه‌های مصنوعات سنگی تحویل داده می‌شود.

علی منتشلو با اشاره به اینکه ملک این واحد پیشتر از سوی بانک عامل بدلیل بدهی مصادره شده بود، اظهار کرد: سرمایه گذاری جدید این واحد را خریداری و با پرداخت بدهی آن را از مصادره بانک خارج کرد.

وی با تاکید به اینکه قدمت شهرک صنعتی آونگان بیش از ۲۵ سال است و از ۲۵ واحد صنعتی مستقر در شهرک تنها ۱۰ واحد فعال یا نیمه فعال هستند، افزود: هنوز امکانات زیرساختی اولیه این شهرک آماده نیست و فاقد گاز، آب و روشنایی معابر است.

منتشلو با بیان اینکه با پیگیری فرماندار قروه، امسال اعتباری برای عمران و زیرساخت شهرک‌های صنعتی آونگان در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: فراهم نبودن زیرساخت‌های اولیه، عاملی برای عدم سرمایه گذاری و رغبت سرمایه گذاران و واحد‌های تولیدی برای حضور در شهرک‌های صنعتی است.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۹ واحد سنگبری فعال در شهرستان وجود دارد که ۹۵ نفر در این واحد‌ها مشغول کار هستند.

**
گازرسانی به کارخانه آسفالت اندیش دانا در قروه
رئیس شرکت گاز قروه در آیین گازرسانی به کارخانه آسفالت اندیش دانا گفت: از ۳۰۲ واحد تولیدی و صنعتی کردستان ۲۵ واحد تولیدی - صنعتی در شهرستان قروه است که به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت مایع، گازرسانی به واحد‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

شهزاد حنیفی اضافه کرد: از ۲۵ واحد تولیدی - صنعتی ۲ واحد سال گذشته از نعمت گاز برخوردار شدند.
به گفته وی، طرح گازرسانی به کارخانه آسفالت اندیش دانا یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هزینه داشته که توسط مالک پرداخت شده و سالیانه معادل ۳۰۰ هزار لیتر در مصرف سوخت مایع این واحد صرفه جویی می‌شود.

**
عملیات اجرایی مرکز نگهداری معلولان ذهنی و سالمندان در قروه آغاز شد

مدیرعامل مجتمع فرهنگی و هنری باران در آیین کلنگ زنی مرکز نگهداری از معلولان ذهنی و سالمندان باران در زمینی به مساحت پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع گفت: این مرکز در سه فاز اجرایی شامل ۲ آسایشگاه معلولان ذهنی، ۲ آسایشگاه سالمندان، یک سایت اداری و آموزشی و یک طبقه سوئیت احداث می‌شود.

شهلا مرادی با اشاره به اینکه زمین توسط یک خیر واگذار شده است، افزود: مبلغ برآورد برای اجرای فاز اول ۱۲ میلیارد ریال و از محل اعتبارات مشارکت‌های مردمی و کمک‌های بهزیستی است.


**
مرکز اورژانس اجتماعی قروه راه اندازی شد

معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان از راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان قروه خبر داد و گفت: این طرح با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و حرکت به سمت سلامت اجتماعی ایجاد شده است.

محسن شجاعی افزود: قروه چهارمین شهرستان در استان کردستان است که به مرکز اورژانس اجتماعی مجهز می‌شود.
وی مراکز اورژانس اجتماعی با توجه به روند رو به گسترش آسیب‌های اجتماعی و حل بحران به وسیله فعالیت‌های تخصصی و کارشناسی شده برای جامعه را امری مهم و ضروری دانست.

شجاعی با اشاره به اینکه مداخله اورژانس اجتماعی در چهار بخش است، تاکید کرد: این مرکز مجهز به مشاوران در حوزه بحران‌های فردی و خانوادگی، خط تلفن متمرکز ۱۲۳، خودروی خدمات سیار و پایگاه خدمات اجتماعی است.

**
ساخت مدرسه سه کلاسه در روستای نی بند قروه آغاز شد


جسین الماسی رئیس آموزش و پرورش شهرستان قروه در آیین کلنگ زنی مدرسه سه کلاسه در روستای نی بند گفت: این طرح آموزشی با حمایت معدن طلای زرکوه در زمینی به مساحت ۲۰۴ متر مربع و عرصه یک هزار و ۲۳۶ مترمربع احداث و برای ساخت آن چهار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

مدیر پروژه معدن طلای شرکت زرکوه نیز در سخنانی مدت زمان احداث مدرسه را در بازه زمانیچهار ماهه اعلام کرد و گفت: آینده هر جامعه‌ای در گرو کودکان و تحصیل آنان است و برای تأمین آینده فرزندان نیازمند آموزش، به فضا‌های مناسب نیاز داریم.

کوانیش اوزی خانوف راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب، کمپ مسکونی، آبیاری قطره ایی برای باغستان به مساحت ۲۵ تا ۲۷ هزار هکتار و اجرای طرح هادی روستایی را از دیگر برنامه‌های خدماتی و عمرانی این معدن برای کمک به اهالی روستای نی بند اعلام کرد.


**
واحد سردخانه‌ای شرکت پاندا میهن در کردستان به بهره برداری رسید

این واحد در شهرک صنعتی شماره یک سنندج با هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع با ۲۵ نفر اشتغال مستقیم با حضور یدالله صادقی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

این سردخانه زیر صفر و بالای صفر درجه یک هزار تن ظرفیت ذخیره دارد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات