بیش از 750 نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی گلوگاه تحت بیمه خدمات درمانی قرار دارند که سالانه حق بیمه آنها توسط این نهاد پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۹۲۱۹
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی ناحیه گلوگاه، ابراهیم اسدی مدیر کمیته امداد گلوگاه در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه طرح بیمه و بهداشت در راس برنامه‌های این نهاد قرار دارد،گفت: ۷۵۱نفر تحت بیمه خدمات درمانی قرار دارند که سالانه حق بیمه آنها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های بهداشتی و درمانی، افزود: این خدمات در بخش های بیمه خدمات ،تامین اجتماعی ، تغذیه کودکان زیر شش سال ،بیمه زنان سرپرست خانوار ، برنامه ارتقاء شاخص بهداشتی خانواده به مددجویان ارائه شده است.

مدیر کمیته امداد گلوگاه به بیمه تأمین اجتماعی مددجویان اشاره کرد و گفت: ۱۸۵ نفر از مددجویان در این شهرستان از بیمه تامین اجتماعی بهره مند هستند و سالیانه به طور میانگین ۲۰ میلیون و ۷۴ هزار تومان برای هر نفر بیمه پرداخت می‌شود که پس از اتمام دوره پرداخت با دریافت مستمری ماهیانه خانواده خودکفا شده و از چتر حمایتی کمیته امداد خارج می شود.

وی ادامه داد: مددجویان بهره مند شده از بیمه اجتماعی شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال هستند که این نهاد،حق بیمه اجتماعی برای مددجویان واجد شرایط را با هدف توانمند کردن و ایجاد امنیت شغلی و اجتماعی آنان پرداخت می کند .

وی با اشاره به اینکه این نهاد حمایت‌های بیمه و درمان ۵۰ نفر بیمار صعب‌العلاج را بر عهده دارد،گفت:سال گذشته ۲۰ میلیون و ۸۲۶ هزار تومان هزینه پزشکی مددجویان این شهرستان پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد گلوگاه با اشاره به ارائه خدمات به کودکان زیر ۶سال دچار سوء تغذیه افزود: ۱۵۰ نفر از کودکان دچار سوء تغذیه در این شهرستان تحت حمایت برنامه امنیت تغذیه هستندوآموزش های لازم به مادران این کودکان مانند اهمیت تغذیه برای کودکان در سنین رشد،شناسایی مواد غذایی مفید و مغذی ،نحوه طبخ و نگهداری بهداشتی غذا توسط کارشناسان بهداشت ارائه شده و وضعیت رشد این کودکان در هر ۶ماه پایش می شود.

اسدی گفت: کمیته امداد در کنار کمک‌های معیشتی و سایر خدمات، برای سلامت و درمان مددجویان اهمیت زیادی قائل بوده و در تلاش است تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی بهداشت و درمان و طرح‌های مختلفی از جمله طرح واکسیناسیون و بینایی سنجی سطح بهداشتی و درمان مددجویان را ارتقاء دهد.

لازم به ذکر است در گلوگاه دو هزار و ۷۶۹نفر تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره مند هستند

ارسال نظرات