دکتر نیرین در جمع پاسداران وسربازان ناحیه قائم شهر گفت : جامعه انسانی ما از لحاظ اخلاقی در حال سقوط است.
کد خبر: ۸۹۰۹۲۰۸
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،به گزارش روابط عمومی سپاه قائم شهر،دکتر نیرین معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا در جمع پاسدران وسربازان این ناحیه با اشاره به اینکه بهداشت روان امروزه از اهمیت خاصی برخوردار است گفت : بهداشت جهانی شعار امسال را(با هم حرف بزنیم)نامگذاری کرده است  و این نشان از آن داردکه موضوع بهداشت روان به مسئله ومشکل حاد جامعه بشری تبدیل شده است که مردم از آن رنج می برند.

دکتر نیرین در ادامه افزود : در این دنیای متمدن انسان تنهای تنها است ودر مطب روانشناسان نمی توان براحتی نوبت گرفت.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا  ضمن بیان این نکته که چرا دختر وپسر 14،15 ساله باید به روانشناس مراجعه کند افزود :  وقتی دکتر روانشناس ابعاد مشکلات روانی فرزندان را برای پدر و مادرز بازگو می کند موجب تعجب والدین می شود واین نشان از آن دارد که پدر و مادر در دوران کنونی نسبت به فرزندان کوتاهی کرده و بی توجه شده اند.

وی ادامه داد : امروزه انسانها با حیواناتی چون سگ همدم شده ،انس می گیرد برایش جشن تولد می گیرد وحیوان را به پارک     می برد وتمام روز خودش را با حیوان می گذراند.

دکتر نیرین ضمن توضیح این موضوع که بهداشت جهانی به دنبال توجه واهمیت  به خانواده است اذعان کرد :  امروز پدر بزرگها ومادر بزرگها دیگر جایشان در میان خانواده نیست بلکه آسایشگاه سالمندان پر شده از این انسانهای زحمتکش ودور افتاده که حتی برخی فرزندان سالها حتی خبر از آنان نمی گیرند.

این مسئول گفت : جامعه ما از لحاظ اخلاقی در حال سقوط است،امروزه برخی انسانها با خودروی خود بیشتر مانوسند تا با فرزندان وخانواده خویش،اگر روزی ماشین خود را نشوید،لاستیک را تعویض نکند،ارتقای مدل ندهدآرامش ندارد،در گذشته اگر کسی به روانپزشک مراجعه می کرد می گفتند فلانی دیوانه است اما امروز تعداد مراجعین به مطبهای روانشناسی بسیار افزایش پیدا کرده است.

دکتر نیرین  به مشکلات روانشناسی در ادارات ومیان همکاران نیز اشاره کرد و گفت: اگر در اداره ای مسئول نسبت به نیروهای زیر دست خود از همکار گرفته تا سرباز کم توجه باشدمشکلاتی چون فرار از محل خدمت،طلاق،خود زنی ودگر زنی ،مشکلات اقتصادی و معیشتی یا حتی خود کشی نیز به وجود می آید واین مشکلات از غفلت ما مسئولین ناشی می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد : الگوی همه ما پیامبرگرامی اسلام است که اولویت اصلی او توجه به  خانواده وخویشاوندان بود ودر این مسیر رسالت پیامبری خود را انجام می داد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها