خبرهای داغ:
استاندار خوزستان:

مدیران دستگاه‌های اجرایی از رفتارهای زائد و تکراری جلوگیری کنند

استاندار خوزستان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی از رفتار های زائد و تکراری خود جلوگیری کنند، چرا که کار های اضافه به تولید منتج نمی‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۹۱۲۳
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰

غلام رضا شریعتی، پیش از ظهر امروز، در همایش شهید رجائی که در محل سالن جلسات شهید هاشمی استانداری برگزار شد، با تبریک هفته دولت،  و تشکر از زحمات دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: تمام سعی و تلاش بر این است، که ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ترازوی منصفانه  انجام شود.

 وی با تاکید بر داوری منصفانه در ارزیابی‌ها تصریح کرد: ارزیابی عملکرد دستگاه نباید تنها یکبار در طول سال انجام شود، بلکه باید به صورت مستمر و در طول سال صورت گیرد.

استاندار خوزستان افزود: ارزیابی دستگاه‌های اجرایی نباید به شکل کلیشه‌ای انجام شود، باید سعی کنیم به عملکردها و قضایا به دید ماهیتی نگاه کنیم که نتایج آن به رضایت‌مندی ارباب رجوع و دستگاه‌های ذیربط منتهی شود.

شریعتی درخواست کرد: در ارزیابی دستگاه به گونه‌ای عمل شود، که در جریان این ارزیابی مشخص شود، تا چه میزان عملکرد دستگاه سبب جلب رضایت شهروندان و تسهیل بروکراسی اداری برای آنها شده است.

وی با ابراز خرسندی از همایش شهید رجائی و اینکه در همایش فرصتی برای تجلیل از دستگاه‌ها به وجود آمده است، متذکر شد: اما باید پا را فراتر بگذاریم و با دیدی عمیق‌تر به مسائل نگاه کنیم.

شریعتی با بیان اینکه کمی لازم است، از درون به خودمان نگاه کنیم، بیان کرد: متاسفانه اکنون روند در این مسیر بسیار کند پیش می‌رود، که انتظار می‌رود دستگاه‌های دولتی از هیچ کوششی دریغ نکند.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: عملکرد و فعالیت شما باید سبب تسهیل در کار مردم و افزایش جذب سرمایه گذار به استان شود، به نحوی زمینه تولید و اشتغال در استان مهیا شود.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان  افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی از رفتارهای زائد و تکراری خود جلوگیری کنند، چرا که معتقد هستم کارهای اضافه به تولید منتج نمی‌شود.

وی با بیان اینکه استان خوزستان استانی است که نتایج آن بازخورد ملی دارد، و عملکردش تنها متوجه خودش نیست، ابراز امید واری کرد: انتظار می‌رود، مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه خدمات، تولید، عمران و سایر حوزه‌ها در سایر فرآیندهای اداری خود به منظور بالا بردن کیفیت کار تجدید نظر کنند.

شریعتی با اشاره به مشکلات اخیر استان در حوزه برق توضیح داد: این مشکلات نشان داد، که سالهاست به زیر ساخت‌های استان توجه نشده است، به همین دلیل سیستم برق دچار مشکل شد.

وی افزود: خوشبختانه اکنون و پس از گذر از آن مشکلات حوزه برق استان به سمت برنامه ریزی برای حل مشکل زیرساختی در حوزه برق پیش  می‌رود، که به طور حتم باید این برنامه ریزی‌ها به نتیجه برسد.

استاندار خوزستان در پایان متذکر شد: نظام ارزیابی خودمان را نباید خارج از چیزی که مورد قضاوت مردم است،  انجام دهیم، باید خود انتظاری کنیم، و خودمان را از درون اصلاح کنیم.

 در پایان این همایش از سازمان اقتصاد و دارایی خوزستان، دامپزشکی خوزستان، اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان ، استاندارد خوزستان و اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان به عنوان دستگاه‌های برتر در حوزه شاخص‌های عمومی و اختصاصی و سازمان اقتصاد و دارایی، ثبت احوال استان، راه آهن جنوب، اداره فرودگاه‌های استان، اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر و بیمه سلامت به عنوان دستگاه‌های برتر در حوزه شاخص‌های اختصاصی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، اداره کل ورزش و جوانان به عنوان دستگاه‌های برتر در حوزه شاخص‌های اختصاصی تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها