همزمان با هفته جوان و در راستای ترویج ازدواج آسان؛

مراسم جشن "همسفران بهشت" در اراک برگزار شد

مراسم جشن "همسفران بهشت" به همت حوزه کوثر 2 اراک و موسسات اطلس و انتظار حریر همزمان با سالروز وصال آب و آینه در کانون امام علی (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۹۰۹۴
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، از اراک؛ حجت الاسلام جلالیان استاد حوزه و دانشگاه در مراسم جشن "همسفران بهشت" گفت: شناخت جايگاه هر يك از زن و شوهر در زندگي مشترك، حقوقي كه هر يك بر ديگري دارند و فضايلي كه براي آنان مطرح است، معناي احترام به همسر را مشخص مي‌سازد.

حجت الاسلام جلالیان گفت: سنّت رايج اين است كه همه كارهاي زندگي را زن انجام مي‏دهد، مردها در حلقه‏ هاي مردانه خود مشغول تفريح و گشت و گذار هستند که اين نوع زندگي در آيين مقدس اسلام مطلوب نيست.

وی افزود: زناني كه در پي اثبات حقّانيت خود هستند و مسائل را از زاويه حقوقي پيگيري مي‌كنند و به جنبه‌هاي اخلاقي توجه چنداني ندارند، در رفتارهاي روزمرّه زندگي نيز آرامش لازم را ندارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه مهارت برقراری ارتباط هم بین زنان و مردان متفاوت است، تصریح کرد: آغاز زندگی مشترک با پیمان مقدس ازدواج بین دو نفر شروع می‌شود و اساس تشکیل خانواده و استحکام و دوام آن بر ارتباط سالم و سازنده استوار است.

حجت الاسلام جلالیان گفت: گفتگو به عنوان یكی از عوامل بسیار مهم در ارتباط موثر و رفع مسائل و مشكلات زندگی است. در یک گفتگوی صحیح بایستی هر فرد برای برقراری ارتباط كارآمد مهارت‌هایی را در خود ایجاد نماید.

وی با توجه به فرمایش امام صادق(ع) که  فرمودند بهترين زنان شما زني است كه اگر غضب كرد يا از سوي شوهر مورد غضب قرار گرفت، به شوهرش بگويد: خواب به چشمان من نمي‏آيد، مگر اينكه تو از من راضي شوي، حتي جايي كه رفتار مرد باعث بحث و جدل ميان زن و شوهر شده است گفت ،فضيلت زن به اين است كه براي فرو كش دادن غضب پيش قدم شود.

استاد حوزه و دانشگاه گفت:روحيه زن را كدر كردن، طراوت و شادابي را از او گرفتن، حالت سكوت جبري بر او حاكم كردن و او را در پُستي غير از پُست حقيقي خود به كار گرفتن، تضييع حقوق او است.

وی افزود: وقتی دختر و پسر می‌خواهند یک زندگی مشترک را آغاز کنند، درست مثل این است که وارد یک دنیای جدید و دریا شده‌اند که بایستی مراقب جزر و مد دریا باشند و برای این امر نیاز به یک یادگیری و آموزش دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر الگوگیری از سیره ائمه اطهار(ع) گفت: بایستی زندگی حضرت زهرای مرضیه(س) وعلی ابن ابیطالب(ع) را الگوی خود قرار دهید ومهم‌ترین محور در زندگی را خدا بدانیم.

اجرای گروه نمایشی "وصال جاویدان"، تقدیر از خانواده معظم شهدای مدافع حرم، اهدای هدیه به زوج‌های جوان حاضر، برگزاری مراسم عقد نمادین یک زوج به نام‌های "علی وفاطمه" و مولودی‌خوانی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار