بازسازی تأسیسات نفت گچساران برای ۱ میلیون نفر شغل ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۸۹۰۹۰۷۵
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی دراشتغال یک میلیونی در استان با بازسازی تاسیسات نفت گچساران نشست گردهمایی ضرورت تشکیل اکوسیستم پژوهش و فناوری نفت، گاز و پتروشیمی در استان، با اشاره به اینکه تأسیسات نفت و گاز گچساران بیش از ۵۰ تا ۷۰ سال قدمت دارد افزود: بازسازی این تأسیسات می‌تواند یک میلیون شغل ایجاد کند.
غلام رضا تاجگردون گفت: افزایش تولید بیش از ۲۰ هزار بشکه نفت در گچساران در طول سال و خدمت به کشور یک افتخار بزرگ برای استان است.
وی ادامه داد: افزایش این تولید تأثیر به سزایی در پیشرفت این شهرستان و استان خواهد داشت.
تاجگردون بودجه جاری شرکت نفت و گاز گچساران را ۱۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد وگفت: میدان‌های داخلی این شرکت به دلیل فرسایش بالا در مرحله بعدی برداشت نفت دچار مشکل می‌شوند.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: افرایش یک درصدی ناشی از علم و فناوری ۳۰۰ میلیارد دلار می‌تواند درآمد داشته باشد.
وی بیان کرد: با توجه به تولید ۶۳۵ هزار بشکه نفت احداث پارک علم و فناوری نیاز ضروری گچساران است.
نماینده مردم در مجلس افزود: بیش از ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی به پارک‌های علم و فناوری کشور پرداخت شده است که به دلیل نداشتن شرکت دانش بنیان و پارک علم و فناوری مبلغی به این استان پرداخت نشد.
تاجگردون با اشاره به اینکه نبود زیر ساخت‌های فناوری در کشور موجب ایجاد مشکلاتی شده است گفت: تقویت زیرساخت‌های فناوری نقش مهمی در بالارفتن درآمد‌های اقتصادی کشور نیز دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز در این همایش با بیان اینکه ۶ مرکز رشد، سه مرکز دانش بنیان و ۵۰ مرکز فناوری در استان در زمینه پژوهش فعالیت می‌کنند گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت خوبی در حوزه فناوری است که نیاز است همه نهاد‌ها برای تقویت این حوزه همکاری کنند.
نوروزی راه اندازی منطقه ویژه نفت و گاز در گچساران را ضروری دانست و افزود: این شهرستان همه ظرفیت‌ها لازم برای راه اندازی منطقه ویژه را دارد.
نوروزی ادامه داد: استان از راه اندازی منطقه ویژه نفت و گاز در گچساران حمایت ویژه خواهد کرد.
گردهمایی ضرورت تشکیل اکوسیستم پژوهش و فناوری نفت، گاز و پتروشیمی در کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان گچساران برگزار شد.
ارسال نظرات