شهرستان گچساران به عنوان منطقه ویژه علم و فناوری معرفی می شود.
کد خبر: ۸۹۰۹۰۷۴
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورایگچساران منطقه ویژه علم و فناوری اسلامی گفت:ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان برای کهگیلویه و بویراحمد نیاز ضروری است.
غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه گچساران به دلیل دارا بودن منابع نفتی می‌تواند از ظرفیت بالایی به عنوان مرکز علم و فناوری در استان برخوردار است افزود: این شهرستان به عنوان منطقه ویژه علم و فناوری در استان معرفی می‌شود.
وی با بیان اینکه ایجاد منطقه علم و فناوری موجب اشتغالزایی می‌شود ادامه داد: راه اندازی منطقه ویژه علم و فناوری می‌تواند درآمد زایی هنگفتی برای استان داشته باشد.
مروی جانشین دبیر ستاد توسعه و فناوری نفت وگاز معاونت فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: به دنبال ایجاد اکوسیستم علم و فناوری در استان‌های مستعد هستیم و گچساران با توجه به وجود صنعت نفت وگاز و پتروشیمی مستعد ایجاد منطقه ویزه علم و فناوری نفت وگاز است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم گفت: با توجه به وجود شرکت بزرگ بهره برداری نفت وگاز گچساران و صنایع پتروشیمی شهرستان گچساران منطقه ویژه علم و فناوری نفت گاز و پتروشیمی می‌شود.
نوروزی افزود: با توجه به گستردگی حوزه بهره برداری نفت وگاز گچساران و اینکه این حوزه سالانه نیازمند حجم زیادی کالا است بازار خوبی برای محصولات شرکت‌های دانش بنیان است.
وی ادامه داد: تبدیل گچساران به منطقه ویژه علم و فناوری در استان تصویب شده و به زودی نهایی می‌شود.
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران هم گفت: وجود شرکت‌های دانش بنیان موجب ارتقاء تولید و پیشرفت تجهیزات شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران می‌شوند.
هوشنگ صیدالی با بیان اینکه مخازن برخی حوزه‌های نفتی رو اتمام است افزود: ارتقاء تجهیزات و امکانات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیازمند توجه بیشتر به شرکت‌های دانش بنیان است.
محنایی معاون امور اقتصادی استاندار هم گفت: توجه به شرکت‌های دانش بنیان یکی از رویکرد‌های اقتصاد مقاومتی است و باید یک درصد اعتبارات ادارات به این امر اختصاص یابد.
ارسال نظرات