خالقی گفت: کالایی که بسته بندی مناسب نداشته باشد، هم از لحاظ بهداشتی خطر دارد و هم مردم به آن محصول اعتنایی نمی کنند. به علت نادانی و نبود سرمایه کافی هنوز نتواسته ایم بسته بندی استانداردی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۹۰۸۹۸۸
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۸

مهرناز خالقی فعال بسیجی در حوزه اقتصاد مقاومتی و تولیدکننده برتر بسیجی استان مازنداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره توقعات یک تولیدکننده ایرانی برای رسیدن به بازار صادراتی اظهار داشت: هنوز در بخش صادرات به درجه ای نرسیده ایم که بتوانیم با استاندارهای جهانی رقابت کنیم. در بین مشتریان اتفاق افتاده است که فقط در زمان هایی خاص و هنگام بازدید توریست های اروپایی اجناس ما به دیگر نقاط دنیا ارسال شده و مشتری هایی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نوع بسته بندی تاثیر زیادی بر روی صادارت دارد افزود: کالایی که بسته بندی مناسب نداشته باشد، هم از لحاظ بهداشتی خطر دارد و هم مردم به آن محصول اعتنایی نمی کنند. به علت نادانی و نبود سرمایه کافی هنوز نتواسته ایم بسته بندی استانداردی را داشته باشیم و همین مسئله باعث شد تا در بخش صادارت ضعیف عمل کنیم.

این فعال بسیجی عنوان کرد: اوایل کار سرمایه ای نداشتیم و برای بسته بندی و تبلیغات محصولات خود دچار مشکل شدیم. چندی که گذشت و میزان فروش بیشتر شد توانستیم برچسب ها و بطری های مناسبی برای عرقیات تولید شده خود تهیه کنیم تا فروش، جلوه زیباتری به خود بگیرد.

خالقی گفت: نادانی در بخش بسته بندی محصولات باعث عدم حضور تولیدکننده ایرانی در بازارهای اروپایی شده و همین مسئله پیشرفت یک تولیدکننده ایرانی را به تاخیر می اندازد.

ارسال نظرات