در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق مطرح شد:
نشست امر به معروف و نهی از منکر با حضور کارشناس امر به معروفدر جمع طلاب، دانش آموختگان و اساتید در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۸۹۵۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، نشست امر به معروف و نهی از منکر با حضور کارشناس امر به معروف هادی دهقان در جمه طلاب، دانش آموختگان و اساتید در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد.
در این نشست هادی دهقان ضمن اشاره به آیه ۱۰۳ آل عمران گفت: از جمله مشکلات ما در وادی امر به معروف این است که در اصل ما امر به معروف را نمی‌شناسیم.
وی افزود: کار فرهنگی با امر به معروف خیلی فرق دارد؛ کار فرهنگی کار استدلالی و آگاهی است، ولی امر به معروف در حوزه امر و نهی مطرح می‌شود.
این کارشناس امر به معروف ادامه داد: اگر کار فرهنگی همراه با امر به معروف باشد اثرگذاری بهتری خواهد داشت. به این صورت که اگر من بدانم هدف امر به معروف چیست؟ دیگر منتظر نمی‌مانم که که دیگران اقدام کنند، چون طبق آیه ۱۶۴ سوره اعراف هدف این است که وظیفه خودمان را باید انجام دهیم.
دهقان با اشاره به راهکار رهبر معظم انقلاب گفت: در این راستا شما فقط بگویئد و بروید و اثر آن را ببینید. وی افزود: ما نباید درگیر آسیب‌های امر به معروف مانند بی اطلاعی از اهمیت و واجب بودن امر به معروف، و نتایج خطرناک ترک آن شویم.
وی در همین رابطه احادیث از ائمه (ع) و روایاتی از بزرگان بیان کرد و گفت: به فرمود: ه امام راحل (ره) امر به معروف و نهی از مکر از بالاترین و شریف‌ترین واجبات است که به وسیله آن دو واجب دیگر محقق می‌شود.
ارسال نظرات