سردار علی پاشامحمدی گفت: ایجاد تعاونی‌های عشایری یک اهرم مناسب برای توسعه اقتصادی هستند که می‌توانند همگام با سیاست‌های دولت در بهبود شرایط و وضعیت اقتصادی مردم موثر باشند.
کد خبر: ۸۹۰۸۹۰۶
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴

سردار علی پاشامحمدی مسوول سازمان بسیج عشایری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: برای دستیابی به امنیت غذایی و پیشرفت جوامع محلی عشایر، ضروری است که اقشار مختلف عشایر در قالب گروه ها و شکل های مختلف محلی سازمان دهی شوند.

وی با بیان اینکه تعاونی های عشایری می‌تواند هم افزایی مشارکت اقتصادی برای عشایر داشته باشد افزود: تعاونی‌های عشایری به عشایر کمک می‌کند تا ظرفیت‌های تولیدی و بازاررسانی محصولات تولیدی عشایر بالا دارد.

مسوول سازمان بسیج مهندسین عشایری خاطرنشان کرد: فعالیت‌های گروهی و منسجم در بین عشایر رواج دارد از آنجایی که عشایر غذای مصرفی خود و خانوار را شخصا تولید می‌کنند و مازاد بر نیاز مصرف خویش را به فروش می‌رسانند لذا تعاونی‌های عشایری می‌توانند در عرصه بازاررسانی محصولات عشایری مفید واقع شود.

سردار پاشامحمدی در خاتمه افزود: ایجاد تعاونی‌های عشایری یک اهرم مناسب برای توسعه اقتصادی هستند که می‌توانند همگام با سیاست‌های دولت در بهبود شرایط و وضعیت اقتصادی مردم موثر باشند و گامی موثر برای توسعه و شکوفایی اقتصادی عشایر محسوب  شوند.

ارسال نظرات