رستمی گفت: یکی از اختراعات بنده در این زمینه اختراع دستگاه برداشت پنبه است که در کاهش خروج ارز از کشور بسیار موثر عمل می کند.
کد خبر: ۸۹۰۸۸۲۵
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

فرهاد رستمی نخبه و مخترع بسیجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اختراعات خود در راستای اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت: یکی از اختراعات بنده در این زمینه اختراع دستگاه برداشت پنبه است که در کاهش خروج ارز از کشور بسیار موثر عمل می کند.

رستمی با بیان این مطلب افزود: در کشور ما برای هر ماشین برداشت پنبه ای مبلغی بالغ بر 500 میلیون تومان پول از کشور خارج می شود اما این دستگاهی که ما طراحی کردیم هزینه بسیار کمتری برای ما ایجاد می شود.

این نخبه و مخترع بسیجی عنوان کرد: روشی که در ایران برای کشت و برداشت پنبه انجام می گیرد به گونه ای است که  با ماشین آلاتی که از خارج وارد می شود تناسبی ندارد. بنابراین ما ماشینی ساختیم که با مزارع کشورمان مناسب  است و باعث کاهش تلفات برداشت پنبه می وشد و خسارات را کاهش می دهد.

اختراع دستگاه برداشت پنبه با کاهش هزینه ها /حمایتی از این طرح نشد

رستمی تصریح کرد: در حال حاضر دستگاه هایی وارد کشور می شوند که 400 میلیون تومان هرینه دارند و عملکردشان هم خوب نیست درحالیکه ما می توانستیم دستگاهی با 40 میلیون تومان تولید کنیم و نیازی هم به ورود این ماشین آلات نباشد.

 این نخبه و مبتکر بسیجی خاطر نشان کرد: متاسفانه هیچ حمایتی از این اختراعات نمی شود و  مدیران دولتی بیشتر به واردات تمایل دارند تا به استفاده از اختراعات و تولید داخلی.

ارسال نظرات