یک مخترع بسیجی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
فرزاد آقاعلی گفت: ما سیستم ساده ویلچر برای معلولان و جانبازان ضایعه نخاعی را تغییر دادیم و به جای بالشتک های مواج بر روی ویلچر، سیستمی را برای آن تنظیم کردیم که زخم بستر را در فرد کاهش دهیم.
کد خبر: ۸۹۰۸۸۱۳
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

فرزاد آقاعلی مخترع و نخبه بسیجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اختراعات خود در راستای اصلاح الگو و کاهش مصرف اظهار داشت: یکی از اختراعات بنده در راستای اصلاح الگوی مصرف و بهبود سلامت و پیشرفت تکنولوژی است.

آقا علی با بیان این مطلب افزود: ما سیستم ساده ویلچر برای معلولان و جانبازان ضایعه نخاعی را تغییر دادیم و به جای بالشتک های مواج بر روی ویلچر، سیستمی را برای آن تنظیم کردیم که زخم بستر را در فرد کاهش دهیم.

این مخترع بسیجی بیان داشت : سیستم این ویلچر به گونه ای است که فرد بدون احتیاج به بالشتک، هر زمانی که می خواهد حرکت کرده و بدین ترتیب گردش خون وی تسریع شود و علائم زخم بستر او نیز کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه به دلیل عدم حمایت از این طرح و اختراع این ویلچر تولید نشد و بنده فقط یک نمونه  از آن را ساخته ام. البته سازمان بسیج علمی این ویلچر را تایید و مقداری هم کمک مالی کرد اما متاسفانه در حدی که بتوانیم تولید انبوه داشته باشیم انجام نشد.

آقاعلی تصریح کرد: برای تولید انبوه و تجاری سازی این دستگاه باید حمایت های مالی مناسبی از ما شود تا بتوانیم ایرادات احتمالی آن را برطرف کنیم.

این مبتکر و نخبه بسیجی مطرح کرد: افرادی که ضایعه نخاعی دارند به مدت طولانی روی ویلچر ساکن هستند و این خیلی عوارض دارد لذا ما مکانیزمی را بر روی این ویلچر ها پیاده کردیم که وقتی ویلچر حرکت می کند همزمان در زیر آن  مثل صندلی های ماساژور به حرکت در می آید و زخم بستر فرد را کاهش می دهد زیرا مانند فیزیوتراپی عمل می کند.

آقاعلی ابراز داشت: اگر از ما حمایت های لازم صورت بگیرد و این محصول تولید انبوه شود هزینه آن نسبت به ویلچرهای بازار بسیار کمتر خواهد بود و این به نفع کشورمان است.

ارسال نظرات