امام جماعت حسینیه شهرستان سقز کاسبان را افرادی خواند که بنا بر احادیث و روایات، خلیل الله و مجاهد در راه خدا محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۰۸۷۶۵
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، یادواره شهدای اصناف و روز قشر بسیج اصناف وبازاریان و ۸ شهید سقز با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولان در سالن آمفی تئاتر ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.



سرهنگ جبار عبودی معاون هماهنگ کننده سپاه شهرستان سقز در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: بازاریان متدین اولین گروهی بودند که قاطعانه از انقلاب اسلامی حمایت و نقش اساسی در پیروزی آن داشتند.


عبودی با تشریح زندگی نامه شهادت حاج مهدی عراقی و فرزند برومند وی حسام الدین از کسبه بازار و ترور به دست منافقین در سال ۱۳۵۸ دلیل نامگذاری روز بسیج را هم به این منظور خواندند.


عبودی تاکید کرد: اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها باید بعنوان یک بسیجی، حضور پررنگ تری را داشته باشند تا بسیج اصناف مظلوم واقع نگردد.


حجت الاسلام والمسلمین سید علی محمد فلسفی کاسبان را افرادی خواند که بنا بر احادیث و روایات، خلیل الله و مجاهد در راه خدا محسوب می‌شوند.


فلسفی افزود: تعابیر "خلیل الله" و " مجاهدان در راه خدا"به خوبی محتوایش تحلیل نمی‌شود در حالی که این تعابیر از زبان وحی و انسان‌هایی است که شأن دریافت وحی و عصمت را یافته اند و به کاسبان اختصاص دارد.


وی شأن خلیل الله را همتراز شأن پیامبر (ص) دانست و گفت: این یعنی شان خلیل الله با شأن پیامبر یکی است و در خط طولی این وصف اصناف قرار دارند.


فلسفی از مجاهدان در راه خدا از شهدای اصناف همچون شهید والا مقام شهید طیب حاج رضایی در زمان انقلاب و شهدای اصناف مدفن در بازارچه سیرانبد بانه و شهادت مظلومانه آنان در ۱۷ رمضان نام برد و به تشریح آن پرداخت.




وی با اشاره به اینکه معیار بازاریان آبروی آنان است، خاطرنشان کرد: بازریان ضمن حفظ شأن شهدا باید ادامه دهنده راه آنان باشند.


در این مراسم به ۸ نفر از خانواده شهدای اصناف، ۶ نفر از بسیجیان نمونه اصناف و ۴ نفر از فرمانده پایگاه‌های نمونه بسیج اصناف وبازاریان به رسم یاد بود لوح تقدیر وهدایایی از طرف سپاه سقز توسط مسئولین ادارات این شهرستان اهدا شد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات