مهد علویان و استان مازندران در 12 شهریور، میزبانی می‌شود برای زینبی دیگر تا بیاید از تمام این ایستادگی‌ها سخن بگوید، تا از مردانگی شهید بگوید، تا شکوفه‌ای دیگر بر تمام شکوفه‌های شهادت این استان، بیفزاید.
کد خبر: ۸۹۰۸۶۲۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، این روزها مازندران در تکاپوی آماده‌سازی مراسم میزبانی از کاروان زینبی است، کاروانی که پس از دیدن مصیبتی بزرگ، هم‌چنان برای بیان زیبایی‌های مسیر ایستادگی در برابر ظلم به راه افتاده‌است و این‌بار مازندرانی‌ها باید به استقبال این میهمان بروند.

خانواده شهید محسن حججی با برگزاری پنجمین یادواره شهدای مدافع حرم، در مازندران حضور می‌یابند و از خصلت‌ها و خاطرات شهیدشان، سخن می‌گویند.

این‌بار، کاروان زینب (س) به راه افتاده‌است تا مانند زینب (س) فریاد کنند که در این شهادت جز زیبایی چیزی ندیدند و پیروزی از آنِ همین افراد است، زیرا حق همواره باطل را ویران خواهدکرد.

کاروانی که برای نشان‌دادن مسیر شهدا حرکت کرده‌است تا به «هل من ناصر ینصرنی» حسین (ع) پاسخ بگویند، سفری که آغاز شده‌است تا حسین زهرا (ع) دیگر تنها نماند، تا استبداد اهریمنان زیر چکمه‌های مردان غیور، لگدمال شود.

اما این سفر، زمین تا آسمان با سفر اسرای کربلا تفاوت دارد، سفر اسرای کربلا، رنگ یتیمی به خود گرفته‌بود و بوی غریبی خاندان پیامبر (ص) میان هیاهوی شامیان، احساس می‌شد.

خاطره اشک یتیمان و بی‌قراری‌های داغ‌دیدگان هنوز هم فلک را به لرزه می‌اندازد، خاطره هجوم سنگ‌های مردمی که به نظاره اسرا آمده‌بودند، همواره زمین را به شرمندگی وا می‌دارد، اما این‌بار دیگر این حادثه تکرار نخواهدشد.

شهید حججی؛ این دیار علوی ایستاده‌است و از خویشاوندانت هم‌چون عزیزان خود استقبال می‌کند، مردم این سرزمین با شاخه‌های گل، خانواده‌ات را شکوفه باران می‌کنند و برای این میهمان، سنگ تمام می‌گذارند.

نه همسر نه فرزندت، طعم غربت را لحظه‌ای نخواهندچشید زیرا مردمان غیورِ نه تنها مازندران، بلکه سراسر ایران، آنان را عزیزان این سرزمین می‌دانند و برای صبر زینبی بانویت، احترامی خاص، قائل هستند.

همه ایرانیان می‌دانند مظلومیتی که از چشمانت فریاد می‌زند نیز ترس انداخته‌است بر دل دشمنان، تمام مردم این سرزمین، شهادتت در مسیر ایمان را از بزرگ‌مردیت می‌دانند و روح بزرگت را در پسِ چهره با صلابتت دیده‌اند، تمام مردم، داغ دیدند هنگامی که سرت را از پیکر آسمانیت جدا کردند.

اینجا در این سرزمین، مازندرانی‌ها نیز برای استقبال از فرزند دو ساله‌ات، حضور می‌یابند و نشان می‌دهند که چگونه خود را مدیون شهدا و خانواده آنان می‌دانند.

گرچه در کربلای حسینی مردم با سنگ و هزار طعنه و کنایه به استقبال کاروان زینب (س) رفتند، گرچه کودک سه ساله حسین (ع) را با نشان‌دادن سر پدر به او، سیراب کردند، گرچه داغ گذاشتند بر دلِ تمام دردهای این اسرا، اما اینجا شام نیست، اینجا ایران است و مازندرانی‌ها نیز برای دردانه‌ات کم نمی‌گذارند.

همسر شهید، صبر زینبی را در تمام جهان به رخ کشاند و آن‌چنان زیبا در برابر این فراق ایستادگی کرد که زبان‌زد شد برای تمام بانوان ایرانی، زیرا زیبایی مسیر پروازِ همسر به آسمان را با چشمِ دل، نظاره کرد و برای رضای خدا او را به جبهه حق علیه باطل، بدرقه کرد.

استان مازندران در 12 شهریور، میزبانی می‌شود برای زینبی دیگر تا بیاید از تمام این ایستادگی‌ها سخن بگوید، تا از مردانگی شهید بگوید، تا شکوفه‌ای دیگر بر تمام شکوفه‌های شهادت این استان، بیفزاید.

مازندران برای این ضیافت آسمانی، خود را آماده کرده‌ است، زیرا در آن روز، بی‌شک شهید حججی نیز میهمان این استان خواهدبود و این میزبانی را نظاره‌ می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها