منابع میدانی می‌گویند فقط یک محله در شمال شهر تلعفر باقی مانده است که با شکسته‌شدن صفوف دفاعی داعش، آزادی این شهر به زودی اعلام می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۸۵۸۴
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ، منابع میدانی در شهر تلعفر می‌گویند بیشتر شهر «تلعفر» آزاد شده و تنها یک محله در شمال شهر باقی مانده است.

خبرنگار وبسایت «الفرات» عراق گزارش کرد که تمام فرماندهان میدانی تأکید کرده‌اند که حدود ۹۵ درصد شهر آزاد شده و تنها محله شمالی «الصناعی» باقی مانده است.

الفرات نوشت: تقریبا دیگر درگیری در شهر وجود ندارد جز در محله شمالی یعنی حی الصناعی. داعشی‌ها به آن محله فرار کرده‌اند.. نیرو‌های امنیتی در چند ساعت آینده همه نقاط آلوده به داعش را در این محله نیز پاکسازی خواهند کرد.

بنا بر این گزارش، یگان مهندسی در حال خنثی‌سازی بقایای بمب‌ها و مین‌ها و تله‌های انفجاری داعش در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر است.

یک منبع میدانی به الفرات گفت که «شهر تقریبا از صدای گلوله و جنگ خالی شده و تقریبا هیچ داعشی در شهر نیست [جز در محله شمالی]و منتظریم که آزادی شهر رسما اعلام شود.

همزمان یک منبع عراقی نیز به خبرگزاری رویترز گفته که «نیرو‌های عراقی در آستانه کنترل کامل بر شهر تلعفر هستند و فقط ۵ درصد از شهر باقی مانده است».

پیشتر مقامات عراق اعلام کرده بودند که آزادسازی شهر تلعفر آسانتر و سریع‌تر از شهر موصل است و تا قبل از عید قربان آزادی این شهر اعلام خواهد شد.

«عرفان حیالی» وزیر دفاع عراق نیز شنبه اعلام کرد که «داعش فروپاشیده و دیگر قادر نیست مقابل نیرو‌های عراقی دوام بیاورد... اعلام آزادی شهر خیلی نزدیک است و منتظر اعلام آن از طرف فرمانده کل نیرو‌های مسلح هستیم».

در عین حال، برخی منابع در گفت‌وگو با روزنامه رأی الیوم گفتند که داعش در موصل تاکتیک عقب‌نشینی و دام‌گذاری برای نیرو‌های عراقی را اجرا کرده بود و بعید نیست با ترک درگیری و عقب نشینی قصد داشته باشد که نیرو‌های عراقی را غافلگیر کند.

عملیات آزادسازی شهر تلعفر بامداد یکشنبه هفته گذشته با فرمان حیدر العبادی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق آغاز شد.
ارسال نظرات