فرمانده سپاه بیت‌المقدس از بیکاری نیز به عنوان یکی از مشکلات جدی در کشور به ویژه استان کردستان نام برد و گفت: ریشه‌کن کردن بیکاری به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و مسوولان نیاز به عزم جهادی دارد.
کد خبر: ۸۹۰۸۵۲۴
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرمانده سپاه بیت‌المقدس گفت: کردستان در بسیاری از حوزه‌ها عقب‌ماندگی دارد و اگر بخواهیم در زمینه توسعه استان در حوزه‌های مختلف با سرعت دیگر استان‌ها پیش برویم که البته نمی‌رویم! این عقب‌ماندگی همچنان باقی می‌ماند که جبران این عقب‌ماندگی نیاز به یک کار جهادی و شبانه روزی دارد.


سردار محمدحسین رجبی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز بسیج اصناف که در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ما در یک وضعیت فوق‌العاد به لحاظ رویاروی با استکبار جهانی هستیم.

وی گفت: در تاریخ چنین چیزی وجود ندارد که یک ملت ۴۰ سال از تمام آرمان‌ها و ارزش‌های دین خود و تمامیت کشورش دفاع کند و نخواهد حتی سرسوزنی عقب‌نشینی کند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس با بیان اینکه عامل پیروزی ایران اسلامی در برابر تمام این هجمه‌ها بعد از لطف خود ایستادگی و مقاومت ملت بوده است، گفت: اگر مردم ما در برابر این همه هجمه مقاومت نمی‌کردند قطعا به این همه توفیق و قدرت که امروز در عرصه جهانی داریم دست نمی‌یافتیم.

وی اذعان کرد: ایستادگی و استقامت ملت ایران موجب شد که حتی یک متر از اراضی ایران اسلامی به دست دشمنان نرسد و در توفیقات هسته‌ای نیز استقامت مردم نقش مهمی در عقب‌نشینی دشمنان داشت.



سردار رجبی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای این حجم از بیکاران در کشور در توان دولت نیست، اذعان کرد: در این دولت نمی‌شود برای همه این بیکاران شغل ایجاد، کرد و هر دولت دیگری نیز بود نمی‌تواس برای همه افراد بیکار شغل ایجاد کند.

به گفته وی، حجم بیکاران در جامعه ما خیلی زیاد است و همه باید در راستای رفع این مشکل به قدر توان ورود و نقش‌آفرینی کنند.

به گفته وی، باید با اجرای طرح‌های کوچک و زودبازده و بهره‌گیری از توان خود مردم زمینه را برای ایجاد اشتغال جوانان و رفع بیکاری در کشور فراهم سازیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به برخی اقدامات سپاه در حوزه اشتغال‌زایی در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین محرومیت‌زدایی گریزی زد و اذعان داشت: هدف اصلی سپاه از ورود به عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی خدمت به مردم و کمک به دولت است.

سردار رجبی گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی دنبال اجرای کار‌های به زمین مانده در روستا‌ها و توانمندسازی مردم با کمترین اعتبارات است.

وی خاطرنشان کرد: عرصه‌های ما در این حوزه بسیار متنوع است و ساخت مسجد، دفع فاضلاب روستا، خانه محروم، خانه یتیم در یک‌هزار و ۷۵۰ روستای آباد کردستان را شامل می‌شود.

*راه‌اندازی صندوق پس‌انداز در سطح روستا‌های کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس از برنامه‌ریزی سپاه برای راه‌اندازی صندوق پس‌انداز در سطح روستا‌های استان خبر داد و اذعان داشت: این مهم هدف‌گذاری شده است و کمک می‌کنیم مردم پول خود را در این صندوق بگذارند و از آن ظرفیت در بحث توانمندسازی استفاده کنند.

رجبی با بیان اینکه تجربه‌های موفقی در این حوزه در استان‌های مختلف داریم، گفت: امروز سرمایه برخی صنادیق در روستا‌هایی مانند استان کرمان به حدود ۲ میلیارد تومان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های این صندوق‌ها این است که بسیاری از بروکراسی‌های بانکی را ندارد و تسهیلات به صورت راحت‌تر در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا از این تسهیلات در زمینه ایجاد مشاغل خانگی بهره‌گیری کنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس عنوان کرد: اینکه توقع داشته باشیم تمام بیکار‌های استان ظرف چند سال صاحب شغل شوند توقع منطقی نیست، ولی می‌شود با پرداخت تسهیلات به آن تعداد افراد جویای کار که صنعتی را بلد هستند، اما سرمایه ندارند آمار بالای بیکاران در استان به ویژه در سطح روستا‌ها را کاهش داد.

رجبی با تاکید بر اینکه ما در کردستان در بسیاری از حوزه‌ها عقب‌ماندگی داریم، گفت: در بحث زیرساخت‌ها، راه، فرهنگ و ... عقب‌ماندگی‌هایی داریم که یکی از مهم‌ترین عوامل آن جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن درگیری مستقیم این استان با ضد انقلاب در سال‌های نخست پیروزی انقلاب بوده است.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم در زمینه توسعه استان در حوزه‌های مختلف با با سرعت دیگر استان‌ها پیش برویم که البته نمی‌رویم! این عقب‌ماندگی همچنان باقی می‌ماند از این رو برای جبران این عقب‌ماندگی نیاز به یک کار جهادی و شبانه روزی داریم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس خاطرنشان کرد: ما باید استان را با تلاش شبانه روزی و ورود اقشار مختلف به لحاظ توانمندی به سطح مطلوب برسانیم.

رجبی با بیان اینکه در یک وضعیت هم دفاعی و هم هجومی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان هستیم، گفت: دشمنان از آغاز پیروزی انقلاب تا کنون همه نوع توطئه تحریم و تهدید علیه ما انجام داده‌اند و عمده تلاش آن‌ها ضربه زدن به ما در حوزه اقتصادی است.

وی افزود: برای مقابله با این حجم گسترده تهدیدات دشمنان دفاع، ما باید دفاعی همه جانبه باشد که خوشبختانه این نوع دفاع وجود دارد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خطاب به اصناف و بازاریان حاضر در جلسه اظهار کرد: اگر ما در عرصه امنیت و دفاع از این امنیت لباس سربازی به تن گرفته‌ایم شما هم به عنوان اصناف بخشی از این رسالت را در میدان اقتصاد به عهده گرفته‌اید.

وی بر اهمیت تلاش برای دستیابی به اقتدار هر چه بیشتر در حوزه اقتصادی اذعان کرد: در عرصه اقتصاد باید با تلاش بیشتر در حوزه تولید بتوانیم خود را در بازار‌های جهانی عرضه و حرف برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات