خبرهای داغ:
همراه گورکانی سرپرست شهرداری زرینشهرگفت: اخلاص، مردم‌دار بودن، ارزشی فکر کردن، ساده‌زیستی، قانونمند بودن، پرهیز از افراط و تفریط، تواضع و تلاش بی‌وقفه برای خدمت به مردم، از مهم‌ترین ویژگی‌های شهیدان رجائی و باهنر بود.
کد خبر: ۸۹۰۸۴۷۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج همراه گورکانی سرپرست شهرداری زرینشهر در حاشیه گرامیداشت هفته دولت گفت : فلسفه نام‌گذاری روزهای هفته اول شهریور به هفته دولت این است که در چنین ایامی به مسئولان دولتمردان نظام جمهوری اسلامی یادآوری شود شهیدان رجائی و باهنر را الگوی خویش قرار دهند و در تعامل با مردم منش این دو شهید عزیز را سرمشق خود بدانند .

وی افزود: اخلاص، مردم‌دار بودن، ارزشی فکر کردن، ساده‌زیستی، قانونمند بودن، پرهیز از افراط و تفریط، تواضع و تلاش بی‌وقفه برای خدمت به مردم، از مهم‌ترین ویژگی‌های شهیدان رجائی و باهنر بود.

سرپرست شهرداری زرین شهر تصریح کرد: این دو شهید والا به راستی این کلام امام خمینی(ره) را باور داشتند که فرمودند ما همه مرهون مردم هستیم که ما را از گوشه زندان‌ها و خانه‌هایمان به صحنه آوردند و به پست و مقام رساندند و لذا باید در برابر مردم متواضع باشیم و با تمام توان به آنها خدمت کنیم .

وی ادامه داد: باید توجه داشت امام خمینی(ره) تا آخرین لحظه عمر، مظهر ساده زیستی، مردم‌داری و خدمت کردن به مردم باقی ماندند و به مسئولان نیز همواره تواضع در برابر مردم و کمر همت برای خدمت به مردم بستن را مورد تأکید قرار می‌دادند.

گورکانی اضافه کرد: شهیدان رجائی و باهنر نیز در این روش پیرو امام خمینی(ره) بودند و امام نیز آنها را به خاطر برخورداری از همین صفات ستودند .

وی عنوان کرد: تفاوت نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام‌های حکومتی این است که خدمت رسانی در میهن اسلامی به مردم ارائه داده می شود، جلوه‌ای از ایمان، اخلاص، تقوا، عشق به مردم و کار برای رضای خداست و این تفاوت موجب می‌شود این خدمت رسانی یک مانور تبلیغاتی نباشد بلکه جلوه‌ای از داشته‌های باطنی دولتمردان باشد.

سرپرست شهرداری زرین شهر بیان کرد: زمانی که دولت شهید رجایی از مجلس رأی اعتماد گرفت و کار خود را شروع کرد، مردم ناراضی و نگران از عملکرد دولت موقت، در پی نخست وزیری می‌گشتند که عقده قلب آنها را بگشاید و به انقلاب شور و هیجانی دوباره ببخشد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی بود که یک خط لیبرالیستی خطرناک در زیر نقاب‌ها و حجاب‌های گوناگون، می‌کوشید انقلاب اسلامی را از مسیر خود منحرف کند، آن را از حرکت باز دارد و به نابودی بکشاند اما در این میان شهیدان رجایی و باهنر توانستند عشق و ایمان را به مردم ارزانی کنند و خدمات شایانی به همه مردم به ویژه محرومان ارائه دهند که برکات آن تا کنون نیز ادامه دارد .

گورکانی اذعان کرد: امام خمینی (ره) به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر فرمودند :  ملتی که قیام کرده است در مقابل همه قدرت‌های عالم، ملتی که برای اسلام قیام کرده است، برای خدا قیام کرده است، برای پیشرفت احکام قیام کرده است، این ملت را با ترور نمی شود عقب راند؛ گرچه خود واقعه و خود این افرادی که شهید شده اند، در نظر همه ما عزیز و ارجمندند. آقای رجایی و آقای باهنر هر دو شهیدی هستند که با هم در جبهه‌های نبرد با قدرت‌های فاسد هم جنگ و هم رزم بودند.

وی متذکر شد: دولت رجایی و باهنر آغاز عصر تازه جمهوری اسلامی بشمار می رود و شهادت آنها نیز ضایعه ای بزرگ است که دولت و مردم ایران هر سال به یاد آن در سوگ می نشینند و باید گفت این واقعه همچون واقعه ۷ تیر، علی‌رغم خیال باطل دشمنان اسلام که معتقد بودند موجبات منزوی شدن مردم و سقوط نظام را فراهم می‌آورد، باعث رشد و آگاهی و حضور بیشتر فعال مردم در صحنه گردید و نظام کاملا تثبیت شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها