فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مطرح کرد
سردار ابوحمزه با بیان اینکه استان کرمان این ظرفیت آموزش فقه در بازار را دارد به عنوان اسوه مطرح شود و اصناف استان می تواند الگو برای کشور شود؛ خاطرنشان کرد: بازار تبلور و تجلی ارزش های متعالی در طول 1400 سال و بازاریان معتمد مردم بوده و هستند و باید تمام همّ و غم خود را بگذارند که در رفتار خود{ارزش ها} را پیاده کنند.
کد خبر: ۸۹۰۸۴۷۰
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، در نشست خبری اصناف به مناسبت چهارم شهریور ماه روز بسیج اصناف سردار غلامعلی ابوحمزه ضمن گرامی داشت یاد و خاطه شهید باهنر گفت : امیدواریم که دولت 12 بتواند مشکل معیشت و ازدواج و تولید وسایر معضلات جامعه که مردم با آن دسته پنچه نرم می کنند را حل کند  

سردار ابوحمزه  گذشته پرافتخار اصناف و بازاریان را در۶ مقطع به طور گذرا مورد تحلیل قرار داد و افزود: مقطع نخست از سال 42 تا 57 است که بازاریان حضور در عرصه فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و هم کمک های متنوع نسبت به حرکت های امام(ره)داشتند.

 

وی ادامه داد: مقطع دوم، سال های 57 تا 59 است که مرحله شکل گیری نطام و تثبیت ارکان نظام اسلامی است و آمریکایی ها و غربی ها با همکاری روس ها، سه حرکت «مهار، انحراف و شکست انقلاب» را در دستور کار داشتند که در این مقطع هم بازار در جهت کمک مادی و هم دفاع از ارش های انقلاب و هم مقابله با جریان های مختلف نقش داشت و از آمار حدود 17 هزار شهدای ترور بخشی هم از اصناف و بازاریان بودند.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مقطع سوم نقش اصناف را مربوط به سال های 59 تا 67 دانست و با اشاره به اینکه کمک های گسترده اصناف به مناطق عملیاتی، گواه  صادقی بر نقش تعیین کننده آنها در این مقطع است؛ گفت: در سالهای  68 تا76 بازار نقش مهمی در سازندگی داشت زیرا 5 استان و 10 شهر و 54 روستای ما با خاک بکسان شده بود.

 

وی اظهار داشت: در سال های 76 تا 88 دو فتنه در سال 78 و 88 توسط وابستگان غرب و با هدف براندازی نظام ایجاد شد و نظام را تا سقوط پیش برد و در طول 8 ماه فتنه ۸۸ حرکات و سکناتی برای انحراف اذهان و افکار مردم ایجاد کردند اما بازاریان در برابرشان ایستادند و از ارزش های متعالی اسلام و انقلاب دفاع کردند.

 

سردار ابوحمزه با انتقاد شدید از کسانی که این روزها حرف از آشتی ملی و... می زنند، آن را حرف های بی ربط و اساس خواند و خاطرنشان کرد: اینها یا خیلی ساده اندیش هستند که بعید است و یا مغرض هستند.

 

وی نقش بازار را از سال89  تاکنون و در کمک به جبهه مقاومت مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه ملت ما و اصناف و بازاریان در اعزام نیرو و کمک های نقدی و غیرنقدی کمک شایانی داشتند؛ یادی هم از سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و نقش اثرگذار وی در عملیات های مختلف در بلاد اسلامی کرد و افزود: سردار سلیمانی، یک مجاهد نستوه و فرمانده شجاعی است که پشت سر امامش حرکت کرده و به معنای واقعی جبهه مقاومت را اداره کرد.

 


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: بیش از نیم قرن نقش ملت عظیم القدر ایران، هدایت های عالمانه و هوشمندانه امام و رهبری و...گواه اینهمه حرکت های عظیمی است که اتفاق افتاد و انتظار از شماها بسیار بالاست باید این تکلیف و مسئولیت را به بهترین وجه انجام دهید.

 

وی اظهار داشت: تکلیف امروز شما، اسلامی کردن بازار به معنای واقعی کلمه است؛ اگر می خواهید این 54 سال را برای آیندگان به یادگار بگذارید باید تلاش کنید بازار به معنی واقعی کلمه اسلامی شود و برای اسلامی شدن بازار، اول باید فقه بازار برای همه کسانی که در بازار فعالیت می کنند آموزش داده شود تا یک بازاری کسب حلال و حرام را بداند زیرا حدود شرعی اسلامی را عده ای نمی دانند.

 

سردار ابوحمزه با بیان اینکه استان کرمان این ظرفیت را دارد که{در آموزش فقه بازار} به عنوان اسوه مطرح شود و اصناف استان می تواند الگو برای کشور شود؛ خاطرنشان کرد: بازار تبلور و تجلی ارزش های متعالی در طول 1400 سال و بازاریان معتمد مردم بوده و هستند و باید تمام همّ و غم خود را بگذارند که در رفتار خود{ارزش ها} را پیاده کنند.

 

وی ادامه داد: صادقانه برخورد کنیم و دنبال حاشیه ها نباشیم؛  باید اعتماد مردم را با تدین و تقوا و ایمان جلب کنیم؛ آنچه اثرگذاری بازاری را در قلوب ایجاد می کند تقید به نماز اول وقت و... است؛ اذان در بازار باید پخش شود و مناسبت های ملی و مذهبی را در بازار با نصب پارچه  و.. یادآوری کنیم.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان متذکر شد: نتیجه غفلت ها و بی توجهی ها به دلیل سودجویی و کشیده شدن به مسایل کذایی این است که ربا و رشوه و گناه به بازار آمد؛ در اسلامی کردن بازار، بایدها و نبایدها باید مدنظر باشد. پوشاک هایی که در شأن مردم نیست پشت ویترین و روی مانکن ها است، چه کسی باید نظارت و کنترل کند؟اگر انسان تقید به مسائل شرع نداشته باشد آن پول برکت ندارد لذا روز بسیج اصناف باید اینها را درست کنید.

ارسال نظرات