موسوی در نشست خبری طرح نذر کتاب در شاهرود گفت: یک خَیرِ شاهرودی 15 هزار جلد به کتابخانه های شاهرود اهدا کرد.
کد خبر: ۸۹۰۸۳۶۱
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، موسوی مسئول اداره کتابخانه های شهرستان شاهرود در نشست خبری طرح نذر کتاب که با حضور مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه شاهرود و اصحاب رسانه در اداره کتابخانه های عمومی شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به ترویج فرهنگ کتابو کتابخوانی باید به عنوان یک کار مهم و جهادی فرهنگی مورد توجه قرار گیرد افزود: با کمک دوستان سپاه و بسیج طرح نذر کتاب را در راستای دریافت کتاب های بلااستفاده مردم ایجاد کرده ایم که همشهریان عزیز می توانند کتاب های دست دوم و بالااستفاده خود را به کتابخانه ها و پایگاه بسیج تحویل دهند تا در کتابخانه های روستایی استفاده شود.

وی افزود: هم اکنون 40 کتابدار در شهرستان شاهرود فعال هستند و ما کتابخانه های مختلفی در سطح شهرستان تا دورترین نقاط که زمان آباد خارتوران است ایجاد کرده ایم و تلاش داریم این کتاب خانه ها را تجهیز نماییم و کمک مردم در این راستا حائز اهمیت است.

موسوی با بیان اینکه تاکنون نهادها و ارگان ها و اشخاص مختلفی در طرح کمک به فعال کردن کتابخانه ها با اهدا کتاب کمک کرده اند اظهار کرد: دکتر شریعت زاده 15 هزار جلد کتاب به کتابخانه های شاهرود اهدا نموده اند و سپاه نیز 2هزار جلد کتاب اهدا نموده و سایر دستگاه ها و ارگان ها نیز با توجه به ظرفیت خود کتاب هایی را به اداره کتاب خانه ها اهدا نموده اند.

وی با اشاره به ایجاد کتابخانه در روستاها گفت: در زمان آباد و احمد آباد خارتوران کتابخانه ایجاد شده و در دیزج و روستای دیگری نیز در حال ایجاد کتابخانه هستیم تا بتوانیم خدمت رسانی نماییم.

موسوی با اشاره به استخدام یک نفر در روستای زمان آباد و مهاجرت معکوس عنوان کرد: ما با ایجاد کتابخانه در این روستا توانستیم یک نفر را استخدام و مهاجرت معکوس از شهر به روستا ایجاد کنیم و با ایجاد کتابخانه های دیگر نیز می توانیم اشتغال ایجاد نماییم.

احمد حسین پور معاون فرهنگی اجتماعی سپاه شاهرود نیز در این برنامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت همه دستگاه برای کمک به کتابخانه ها گفت: اجرای طرح نذر کتاب در راستای ترویج فرهنگ اهدا کتاب و کتابخوانی در جامعه است و همه ما باید تلاش کنیم این فرهنگ در جامعه بسط و گسترش یابد.

وی افزود: ما در سپاه و بسیج در راستای ترویج فرهنگ کتاب تلاش های مختلف کرده ایم که ایجاد مقر کتاب در کانون جوانان بسیج و اجرای طرح نذر کتاب به یاد شهید حججی و دریافت کتاب ها مازاد مردم و بسیجیان و اهدا به کتابخانه از آن جمله است.

در این مراسم از طرف بسیج رسانه شهرستان 130 جلد کتاب کودک با 70 عنوان در گرامیداشت 127 شهید دانش آموز شهرستان اهدا شد که مقرر شد این کتاب هابه کتابخانه روستای زمان آباد خارتوران تحویل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها