خبرهای داغ:
سرپرست شهرداری تبریز، با اشاره به پنج طرح اولویت‌دار شهر در برنامه‌های عمرانی «تبریز ۲۰۱۸» خاطرنشان کرد: پنج طرح مقبره‌الشعرا، مرکز همایش‌های بین‌المللی، محورهای گردشگری، میدان آذربایجان، پیاده‌رو جمهوری اسلامی، اولویت‌های شهرداری تبریز در بخش عمران است.
کد خبر: ۸۹۰۸۳۱۸
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمدحسین اسحقی با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به فرصت محدود تا دوره گردشگری تبریز ۲۰۱۸، بیشترین تمرکز شهرداری تبریز در حوزه عمران، مربوط به طرح های اصلی در دست‌اجرا است.
وی بازآفرینی مجموعه مقبره‌الشعرا را از زیرساخت‌های مهم فرهنگی و گردشگری خواند و افزود: در دو سال گذشته، بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان از سوی شهرداری تبریز، در دو فاز شمالی و جنوبی این پروژه هزینه شده و ضلع جنوبی پروژه نیز در آخرین مراحل تکمیلی است.
سرپرست شهرداری تبریز، با اشاره به جایگاه ملی و فرهنگی مقبره‌الشعرا اضافه کرد: با توجه به حجم عملیاتی مقبره‌الشعرا، تزریق‌های یک‌سویه و محدود نمی‌تواند موثر واقع شود و پروژه برای تسریع و رسیدن به نقطه مطلوب اجرا، نیازمند اعتبارات حمایتی است.
اسحقی به نقش پنج محور گردشگری سطح شهراشاره و خاطرنشان کرد: این پنج مسیر به منظور یکپارچه‌سازی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مرکز شهر با محوریت بازار تاریخی تبریز تدوین شده و اقدامات مهمی در سامان‌دهی المان‌های هدایت‌کننده، نوسازی تابلوهای ترافیکی، بهسازی مسیرهای مواصلاتی در هر مسیر پیش‌بینی شده‌است.
وی با از میدان آذربایجان، به عنوان مهم‌ترین پروژه ترافیکی دو دهه اخیر یاد کرد و افزود: اصلاحات کلی این میدان، در خدمت تسهیل ترافیکی و تقویت فرصت‌های اجتماعی و فرهنگی درغرب شهر خواهد بود.
سرپرست شهرداری تبریز، با اشاره به تزریق بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در این پروژه، ادامه داد: بخش اعظم عملیات عمرانی میدان که شامل مجموعه زیرگذرها و روگذرهاست، در مراحل تکمیلی است و سایر مراحل نیز با پیش‌بینی اعتبارات لازم، شتاب خواهد گرفت.
اسحقی با بیان این‌که پیاده‌راه جمهوری اسلامی، زمینه‌ساز تحول اجتماعی و فرهنگی و ترافیکی در مرکز شهر خواهد بود، گفت: زمینه‌های اجرایی این پروژه مهم در دو بخش کف‌سازی مسیر و سامان‌دهی جداره‌های تاریخی فراهم شده و پروژه به زودی وارد فاز اجرایی می‌‌شود.
وی یادآور شد: در روزهای اخیر شاهد رونمایی از مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز بوده‌ایم؛ این پروژه ماندگار و زیبا، حاصل ذوق و تلاش شهرداری و درک نیازهای فرهنگی شهر است که به زودی با پایان مراحل تجهیزات فنی، قابل‌بهره‌برداری در رویدادهای مختلف ملی و بین‌المللی و برنامه‌های وزین فرهنگی خواهد بود.

ارسال نظرات