امام جمعه صائین قلعه:

در اسلام هیچ بنایی نزد خدا دوست داشتنی تر از بنای ازدواج نیست

در اسلام هیچ بنایی نزد خدا دوست داشتنی تر از بنای ازدواج نیست و کانون خانواده مهم ترین بنا و کانونی است که در اسلام نهادینه شده است.
کد خبر: ۸۹۰۸۱۵۶
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در این مراسم امام جمعه صائین قلعه در مراسم گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) از زحمات دست اندرکاران برگزاری مراسم تقدیر و تشکر نمود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره  به فرمایشات پیامبر اکرم (ص)  در رابطه با اهمیت ازدواج در اسلام افزود: در اسلام هیچ بنایی نزد خدا دوست داشتنی تر از بنای ازدواج نیست و کانون خانواده مهم ترین بنا و کانونی است  که در اسلام نهادینه شده است .

وی در ادامه با توصیه به خانواده ها  در رابطه با لزوم توجه به روابط صمیمانه در فضای خانه اظهار داشت: دشمن بیرونی یعنی استکبار ،دشمن درونی یعنی هوای نفس و شیطان دست به دست هم داده اند تا کانون گرم و آرامش زندگی را از بین ببرند.

امام جمعه صائین قلعه در ادامه ضمن تبیین سبک زندگی غربی تصریح کرد: متاسفانه اخیرا یک نوع زندگی حیوانی در بین برخی افراد ترویج داده میشود که میگویند  به جای اینکه فرزندی را در خانواده پرورش دهیم یک حیوانی را نگه داری میکنیم و اون رو پرورش میدهیم ،لذا استکبار بیرونی ،هوای نفس و شیطان  علیه انسان و انسانیت قسم خورده می باشندو با این سه دشمن خود باید مقابله و آمادگی لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام موسوی در بخش بعدی سخنان خودبا توصیه به برخی از  خانواده هاو  زوج های جوان برای سهولت در امر ازدواج جوانان عنوان نمود: جهیزیه حضرت زهرا (س) از فروش زره حضرت علی (ع) شروع شد یعنی همان چیزی که مهریه حضرت زهرا (س) بود  جهیزیه آن حضرت را تهیه کردند .

وی درادامه ضمن  اشاره به  سبک زندگی حضرت  علی (ع) و حضرت فاطمه (س)  و لزوم الگوگیری از زندگی این دو معصوم  با اشاره به ترویج ازدواج آسان بیان کرد: ازدواج آسان یعنی سهل گرفتن مهریه ،جهزیه و سایر تشریفات می باشد.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه صائین قلعه در بخش پایانی سخنان خود با بیان و ظایف مرد و زن  در زندگی مشترک خود ،خطاب به بانوان افزود: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : جهاد زن نیکو شوهرداری است،  با این کار شما هم ثواب جهاد را خواهید داشت .

گفتنی است، همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)  مراسم جشن گرامیداشت این روز به همت حوزه نرجس (س) سپاه ناحیه ابهر با حضور سرهنگ فروزنده فرمانده سپاه ناحیه ابهر، کریمی فرمانده حوزه شهید صدوقی و عابدینی مدیر روابط عمومی سپاه ناحیه ابهر در حسینیه حضرت علی اکبر (ع) صائین قلعه برگزار شد.

لازم به ذکر است، در این مراسم از زوج های جوان که تعداد مهریه آنها 14 سکه بود تجلیل به عمل آمد.

 

ارسال نظرات