خبرهای داغ:
یادواره شهدای اصناف استان قزوین صبح امروز(شنبه) با حضور مسئولین، کارکنان سپاه و جمعی از بسیجیان اصناف استان در حسینه شهید مطهری سپاه ناحیه امام حسن(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۸۰۷۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین آیت الله احدی در این مراسم با اشاره به جایگاه والای امای علی (ع)اظهار کرد: مدیریت ائمه (ع) مدیریت معنوی بود نه مدیریت اجرایی و حکومتشان نیز حکومت بر دل ها بوده است.
وی افزود: روزی که به اتفاق چندی از بازاریان خدمت مفام معظم رهبری رسیدیم تا موضوع کنگره ی عظیم شهدای بازار کشور را به ایشان گزارش دهیم ایشلن فرمودند اولین گروهی که به ندای حضرت امام لبیک گفتند اصناف بودند و این جمله تاثیر زیادی در روحیه ما داشت.
استاد حوزه علیمه قم گفت: طعام علم و معنویت را علما به بازاریان محترم می دادند و بازاریان نیز به جامعه، جوانان و مساجد انتقال میداند و در بین بازاریان افرادی چون سلیمانی بزار بودند که هم مجتهد و عالم بودند و هم در بازار حضور داشتند .
آیت الله احدی ابراز کرد: ضعامت علما وفقها ضعامت اهل بیت است، ما نیامده ایم که ضعامتمان را براساس تفکر غربی انجام دهیم و اصناف اولین گروهی هستند که با علمه در ارتباط بودند. محمد بن ابی عمیر بازاری است که 14 هزار حدیث از امام صادق را حفظ بوده و یا شهیدصادق حق گویان شهید شاخص بسیج اصناف چهار هزار حدیث حفظ بود و وقتی که کسی در شهر همدان افراد برای خرید به او مراجعه می کردند برای مشتریان حدیث می خواند.
وی ادامه داد: شهید عراقی که از شهدای گرانقدر اصناف است نیز هزار حدیث حفظ بود و قرآن می فرماید اگر این طعام معنوی را علما و بازار گسترش ندهند گرفتار تالی فاسد خواهند شد، خداوند در قرآن می فرماید اگر شما فضل الهی را در آغوش نگیرید و منتشر نکنید بدانید که پیرو شیطان خواهید شد مگر عده ای اندک از مخلصین.
وی افزود: جوان بازاری ما اگر از طعام معنوی و علما جدا شد گرفتار پیروی از شیطان می شود و این پیروی از شیطان هیبت بازاری را از بین می برد و اساس یادواره شهدا این است که این طعام را به بازار بدهیم.
وی ادامه داد: تکامل نفس قوی تر از تکامل ابزار است و تکامل ابزار اگر به جای تکامل نفس واقع شود مثل نخ روی هسته ی خرما بی ارزش است بسیاری از انسان ها دارای تکامل ابزارند ولی ایمان و معنویت ندارند و به اندازه ی نخ روی خرما ارزش ندارند و نامی از آنان باقی نمی ماند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها