میزان مشارکت استانها در دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی نسبت به سال قبل 11درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۹۰۸۰۴۴
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان نشست خبری جشنواره آش در زنجان با اصحاب رسانه گفت: تلاش می کنیم که استان زنجان را از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

یحیی رحمتی در ادامه با اشاره مقاصد گردشگری جذب درآمد است، افزود: یکی از اهداف اداره میراث فرهنگی ب نامه ری ی در حوزه گردشگردی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جشنواره آش 27درصد ورودی خودروها به پارکینک، خارج از استان های دیگر بود، اظهار داشت: دو برابر خودرو های پارک شده در پارکینک جشنواره آش زنجان، بیرون از محوطه بود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در جشواره آش، 38 غرفه پخت آش خواهیم داشت،تصریح کرد: در جشنواره آش 7سیاه چادر از 28 استان شرکت دارند که هم در پخت و  فروش فعال خواهند بود.

یحیی رحمتی افزود: امسال در جشنواره آش علاوه بر خیابان خرید آش، خیابان آش خوری پیش بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مرداد ماه امسال بین داوطلبین استان زنجان مسابقه آش برگزار شد، گفت: از بین شرکت کنندگان 25 گروه انتخاب شدند که 15 گروه در گاوازنگ و 10 گروه در موزه کارخانه کبریت زنجان مستقر خواهند شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: میزان مشارکت استانها نسبت به سال قبل 11درصد افزایش داشته است.

یحیی رحمتی در ادامه اظهار داشت: هر شب مراسمی در سینما روباز ائل داغی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه داوری جشنواره در روز های 11 و 12 شهریور برگزار خواهد شد، افزود: امور دبیر خانه ایی و مکاتبه با استانها از سال قبل آغاز شده بود و اوایل سال هم ادامه داشت.

مدیر اداره میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه هر یک قطار از تهران به زنجان جهت حضور در این جشنواره پیش بینی شده است، گفت: تور تهران به زنجان با قطار  بصورت روزانه و با ظرفیت 320 نفر می باشد.

یحیی رحمتی در پایان خاطر نشان ساخت: امسال بواسطه استفاده از ظرفیت هنری زنجان، نگارگری و طراحی پوستر جشنواره آش را ابو سعید اسکندری انجام داده است.

شهردار زنجان نیز در این نشست خبری با اشاره به جشنواره آش گفت:  شهرداری زنجان تمام تلاش خود را برای بهتر برگزار شدن جشنواره آش انجام می دهد.

محمدی در ادامه در ادامه با اشاره به فعالیت شهرداری زنجان در برگزا ی جشنواره آش افزود: شهرداری زنجان هم از بعد فرهنگی و خدمات شهری، ایمنی، حمل ونقل و پاکسازی در برگزاری این جشواره به  خدمت ارایه می دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: شهرداری زنجان برای استقبال از میهمانان از سراسر کشور آمادگی کامل  را دارد.

 

 

ارسال نظرات