جلسه سوم دوره توانمند سازی مربیان و سرگروه ها با موضوع تعلیم و تربیت در اسلام با نگاهی بر کتاب شهید مطهری در حسینیه این ناحیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۸۰۲۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،  به همت بسیج خواهران ناحیه نظر آباد جلسه سوم دوره توانمند سازی مربیان و سرگروه ها با موضوع تعلیم و تربیت در اسلام با نگاهی بر کتاب شهید مطهری در حسینیه این ناحیه برگزار شد. 

برگزاری جلسه سوم دوره توانمند سازی مربیان و سرگروه های حلقه های صالحین

 سرکار خانم اسلامی نیا تربیت را به فعلیت رساندن استعدادهایی است که خداوند بالقوه در وجود انسان قرار داده است دانست و افزود: انسان دو بخش جسمانی و روحانی را دارا است که هر دو بعد دارای یک سری استعدادهایی هستند و ما معتقدیم مهمترین پیچیدگی ها در بعد روحانی انسان قرار دارد.


وی افزود: در حالی که غربی ها این پیچیدگی را در بعد جسمانی دانسته و بعد روحانی را به وادی فراموشی سپرده اند.

اسلامی نیا گفت: از منظر اسلام تربیت انسان شامل تربیت جسم و هم روح او می باشد که در این راستا باید تلاش کرد انسان نفس خود را شناخته و صفات خداوندی را که به صورت چکیده ای در وجود انسان به ودیعه نهاده شده است کشف کند؛زیرا یکی از راههای تربیت انسان، تربیت بر اساس اسماء الهی است که سعی کنیم شبیه خدا ستار،غفار و...شویم.

وی تصریح کرد: در تربیت فرد باید استعداد را در وجود وی ملکه کنیم، ابتدا باید جهل فرد را در موضوع مربوطه برطرف کنیم و در ادامه به او آگاهی دهیم.


اسلامی نیا افزود: به صورت نمایشی و اجرایی موارد آموزشی را نشان دهیم تا دقیقا مشاهده کند وتمرین و مهمتر از آن استمرار در تمرین داشته باشد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: در برخورد با دختران و پسران جامعه امروز نباید اغراق کرد، بطور مثال نگوییم اگر چادر سر نکنی بیچاره میشوی، بلکه بگوییم اگر چادر سرکنی از این امتیازات بهره مند خواهی شد، در این صورت به او قدرت تشخیص داده ایم تا خود انتخاب کند.

خبرنگار بسیجی: خانی 

ارسال نظرات