در این میان سهم استان هرمزگان، آن طور که استاندار هرمزگان بیان کرده 941 پروژه با ارزش 1800 میلیارد تومان است که نسبت به تمامی سال‌های فعالیت دولت یازدهم، افزایش داشته و بخش قابل توجهی از آن حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعاونی در این استان است.
کد خبر: ۸۹۰۷۹۶۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ با طی شدن مراحل تشکیل دولت دوازدهم و برگزاری رسمی مراسم تنفیذ و تحلیف و پس از کسب رای اعتماد قاطبه وزرای پیشنهادی از مجلس شورای اسلامی، اکنون در هفته دولت، دولت دوازدهم کار رسمی خود را آغاز کرده است.

در سراسر کشور و به مناسبت هفته دولت، هزاران پروژه مختلف که حاصل تلاش دولت و بخش خصوصی بوده نیز به بهره‌برداری خواهد رسید که نوید بخش بهره‌مندی جمعیت بیشتری از مردم کشورمان از ظرفیت‌های توسعه‌ای است.

در این میان سهم استان هرمزگان، آن طور که استاندار هرمزگان بیان کرده 941 پروژه با ارزش 1800 میلیارد تومان است که نسبت به تمامی سال‌های فعالیت دولت یازدهم، افزایش داشته و بخش قابل توجهی از آن حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعاونی در این استان است.

با نگاهی به این پروژه‌ها، می‌توان به خوبی این نکته را دریافت که دولت نیازهای توسعه‌ای هرمزگان را به خوبی شناخته و انجام پروژه‌های مختلف در بخش دولتی و خصوصی را به سمت نیازهای این استان جنوبی سوق دهد.

به ترتیب بخش مسکن و عمران شهری و روستایی، حمل و نقل، بهداشت و سلامت، انرژی و آموزش بیشترین تعداد پروژه‌ها را در هفته دولت امسال شامل می‌شوند و انتظار نیز این است که تداوم برنامه‌ریزی‌های دولت دوازدهم نیز بر پایه ارتقای همین نیازها در هرمزگان باشد تا شاهد رسیدن شاخص‌های بهره‌مندی هرمزگان به متوسط کشوری باشیم.

از سوی دیگر انتظار از دولت دوازدهم در هرمزگان این است که از ظرفیت سواحل در مسیر اشتغال هر چه بیشتر مردمان آن بهره گرفته شود و مسائل و موضوعاتی که عمدتا چالشی مهم در پیش روی توسعه هرمزگان است، هموار شوند. بخش معادن در هرمزگان به تنهایی قادر به تأمین حداقل 20 تا 30 هزار شغل به شرط فراهم‌آوری زمینه‌های صادراتی است اما مورد غفلت قرار گرفته و موانع اساسی در پیش روی آن قرار دارد.

از سوی دیگر در بخش جذب گردشگران به سوی هرمزگان نیز عملا گام خاصی برداشته نشده و در طول چند سال اخیر سرمایه‌گذار توانمندی برای سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه گردشگری در مرکز استان هرمزگان را شاهد نبوده‌ایم و در دیگر نقاط استان نیز شرایط مشابهی را شاهدیم که نشانه عدم تحرک کافی مسؤولان هرمزگان در زمینه توسعه گردشگری در این استان را نشان می‌دهد.

خروج هرمزگان از حالت رکود نیز از دیگر اولویت‌های دولت دوازدهم در این استان به مانند دیگر مناطق کشور است. بروز رکود در سایه مجموعه سیاست‌های انقباضی دولت در مهار تورم افسارگسیخته رخ داده که البته برای رهایی از آن نیز باید بخش تولید را بیش از پیش تقویت کرد.

در مجموع به طور کلی می‌توان انتظارات از دولت دوازدهم را در هرمزگان در سه محور ایجاد اشتغال، ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد تحرک در توسعه سواحل و ایجاد آبادانی در مناطق محروم بیان کرد که عزم جدی تک تک مسؤولان هرمزگان را همپای با تیم دولت در سراسر کشور می‌طلبد.

ارسال نظرات