خبرهای داغ:
رئیس سازمان تبلیغات آبیک:

مبلغان سنتی در آبیک ساماندهی می‌شوند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با اشاره به ساماندهی مبلغان سنتی عنوان کرد: بیشترین آسیب‌های اعتقادی از ناحیه مبلغان سنتی بر جامعه وارد می‌شود که بیشتر این مبلغان خانم هستند.
کد خبر: ۸۹۰۷۹۳۸
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام محمد صادق جانمحمدی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک در جلسه ستاد شئون فرهنگی که در سالن جلسات فرمانداری آبیک برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و فاطمه الزهرا(س) اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) نمونه یک زندگی کامل و موفق است که جوانان باید اصول کلی این ازدواج را به طور مبنایی مورد توجه قرار دهند.
وی بیان کرد: فعالیت‌ها و مراسماتی که سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری تشکل‌های دینی، هیات مذهبی و کانون مداحان در طول سال برگزار می‌کند، همیشه مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با اشاره برخی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان بیان کرد: گردهمایی ماهانه هیات مذهبی به صورت ماهیانه در تاریخ ۱۸ هر ماه برگزار می شود و برنامه مناسبات مذهبی در این جلسات برنامه ریزی می‌شود.
جانمحمدی در ادامه اضافه کرد: ساماندهی مداحان شهرستان نیز در مجمع الذاکرین انجام شده و ماهیانه نیز برنامه‌ای برای این مجمع برگزار می‌شود، مربیان و پیشکسوتان در این عرصه تجربیات خود را در اختیار دیگر مداحان قرار می‌دهند.
وی با اشاره به ساماندهی مبلغان سنتی عنوان کرد: بیشترین آسیب‌های اعتقادی از ناحیه مبلغان سنتی بر جامعه وارد می‌شود که بیشتر این مبلغان خانم هستند.
این مسئول افزود: متاسفانه این مبلغان سنتی سوادی ندارند و به صورت تجربی مسائل اعتقادی و احکام شرعی را در مراسمات بیان می‌کنند.
وی اضافه کرد: این مبلغان توسط سازمان تبلیغات اسلامی ساماندهی و دوره آموزشی برای ارتقا سطح آگاهی و رشد علمی، فرهنگی این افراد برگزار می‌شود تا بهترین بازدهی را داشته باشند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک عنوان کرد: در دهه کرامت بیش از ۳۰۰ نفر از زنان و دختران در شهر و روستاهای آبیک توسط هیات مذهبی شهر مورد تکریم و تجلیل قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه سیاست‌های سبک زندگی اسلامی توسط هیات مذهبی اجرا می‌شود، اذعان کرد: امروز نیز به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و فاطمه الزهرا(س) ۴ هیئت در شهر آبیک ویژه برنامه‌ای برا زوج‌های جوان و موفق تدارک دیده‌اند.
جانمحمدی با اشاره به برپایی ایستگاه های صلواتی به مناسبت‌های مختلف در شهر ابراز کرد: خوشبختانه ایستگاه های صلواتی در شهرستان آبیک نسبت به دیگر شهرها از آسیب‌های کمتری برخوردارند.
وی افزود: ولی باید آسیب‌ها را در ایستگاه های صلواتی کنترل کنیم تا بتوانیم خدمات فرهنگی خوبی به مردم ارائه دهیم.
این مسئول تصریح کرد: سال گذشته در دهه محرم با همکاری شبکه بهداشت ودرمان، شهرداری و نیروی انتظامی ۴۰ ایستگاه صلواتی ساماندهی شد و مجوز لازم برای برپایی ایستگاه صادر شد.
وی افزود: در مجوزات صادره هشدارهای لازم برای متولیان تدوین شده و آن‌ها نیز ملزم به رعایت قانون هستند در غیر این صورت مجوزهای متخلفین لغو خواهد شد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با اشاره به نزدیکی ماه محرم عنوان کرد: در آستانه ماه محرم امسال نیز لازم است ایستگاه های صلواتی ساماندهی و آموزش‌های لازم به متولیان امر داده شود.
وی تاکید کرد: ادارات و سازمان‌ها با توجه به نزدیکی ایام دهه ولایت برنامه ویژه ای برای عید غدیر تدارک ببینند.
جانمحمدی در پایان ساماندهی تعزیه ها را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک درخواست کرد.
6001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها