آیت‌الله حسینی همدانی گفت: امروز همه می‌دانند که پلیدترین، خائن‌ترین و منفورترین چهره‌ها نزد مردم ایران، قبل از داعش، منافقین هستند.
کد خبر: ۸۹۰۷۹۱۷
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، امام‌جمعه کرج  در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ و نام‌گذاری این روز به‌عنوان روز مبارزه با تروریسم، بیان داشت: در آن سال، که عده‌ای امروز تلاش می‌کنند تا جای شهید و جلادهایش را عوض کنند، منافقان، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر مردمی و انقلابی کشور را به شهادت رساندند.

پیشنهاد مذاکره و همکاری با رژیم سعودی، امنیت کشور را به خطر می اندازد

وی یادآور شد: در آن سال‌ها منافقین قصد داشتند با تکرار شهادت کارگزاران نظام اسلامی و حتی عموم مردم، انقلاب را سرنگون کنند که البته به همت اشخاصی چون شهید لاجوردی‌ها -که خود او نیز قربانی همین ترورها شد- آتش ترور در کشور خاموش شد.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: امروز همه می‌دانند که پلیدترین، خائن‌ترین و منفورترین چهره‌ها نزد مردم ایران، قبل از داعش، منافقین هستند.

وی بیان داشت: به عموم و بالأخص جوانان عزیز توصیه می‌کنم، جهت آشنایی با نحوه عملکرد و فجایع منافقین در سال‌های ابتدای انقلاب، کتاب “جلاد دهه شصت” را حتماً موردمطالعه قرار دهند که کتاب مستند و دقیقی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: گروه‌های تروریستی که استکبار ساخته و تربیت‌کرده است، امروز خطر جدی علیه خودشان شده‌اند و در کشورها و نقاط مختلف دست به عملیات تروریستی می‌زنند؛ البته به نام مقابله با این گروه‌ها، خود غربی‌ها هم اقدام به تروریسم می‌کنند و اگر ایران نبود، معلوم نبود فتنه داعش، امروز تا کجاها پیش رفته بود.

وی تأکید کرد: امروز، حضور میدانی ایران اسلامی در کنار دو کشور مظلوم مسلمان، فتنه آمریکا و اسراییل را خنثی کرده است؛ اگرچه هزینه‌هایش را هم پرداخت کرده و پرداخت می‌کنیم.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه تروریست جلوه‌های مختلفی دارد که امثال داعش، یکی از آن‌ها هستند، تصریح کرد: دزدیدن امام موسی صدر در کشور لیبی در شهریور ۵۷، توسط عوامل استکبار نوع دیگری از تروریسم است.

وی ادامه داد: جلوه دیگر تروریسم، سازمان‌یافته تروریسم دولتی، چون دولت عربستان است که نمونه بارز آن، شهادت زائران خانه خدا در ششم ذی‌الحجه سال ۶۶، به دست این رژیم پلید بود؛ البته غیر این برنامه‌های طراحی‌شده، موارد دیگری چون حادثه دردناک دو سال قبل منا نیز نشان‌دهنده‌ی بی‌کفایتی اداره‌کنندگان حرمین شریفین است که نمی‌شود و نباید از آن گذشت.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: آل سعود، عنصر پلیدی است که با همکاری استکبار، داعش را تربیت و امنیت بشریت را به خطر انداخته و دستانش به خون مسلمانان یمن و دیگر کشورهای اسلامی آغشته است؛ جدیداً نیز با منافقین جنایتکار هم‌پیمان شده است و در این فضا، آیا جایی برای ارتباط شرافتمندانه با این جرثومه فساد باقی‌مانده است که بعضی‌ها، خام اندیشانه، چنین می‌گویند؟!

وی ادامه داد: می‌گویند باید با آل سعود همکاری کنیم تا مسائل منطقه حل شود! این چه فکر عقب‌مانده‌ای است که حاکمان سعودی به‌صراحت از عملیات تروریستی در خاک ایران سخن می‌گویند و شما به دنبال ارتباط و همکاری با آن‌ها هستید؟!

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: آقایان! آمریکا را شیطان بزرگ بدانید، اگر آرمان‌های انقلابی و اهداف عالی نظام برای شما اهمیت ندارد، لااقل جاهلانه، زمینه تضعیف امنیت ملی را فراهم نکنید و به حفظ جان مردم اندیشه کنید.

وی تأکید کرد: همه بدانند که ایران به دنبال تنش نیست؛ اما هرگز اجازه نمی‌دهد اقتدارش که موجب امنیت است، توسط آمریکا و نوکران حلقه‌به‌گوش او، به هم بخورد.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر توجه همه و بخصوص مسئولین به دیدار چند روز قبل رهبر معظم انقلاب با مسئولان فرهنگی، اظهار داشت: آیا تقویت روحیه انقلابی، توسط مسئولی که خودش از این روحیه دست‌شسته، ممکن است؟!

وی با بیان اینکه اولین کار انقلابی این است که مسئولان غیر جهادی و غیرانقلابی مسئولیت‌های خود را واگذار کرده و کنار بروند؛ تصریح کرد: مسئول فرهنگی و غیرفرهنگی که خودش انقلابی نیست، چگونه می‌تواند در مقابل نیروهای انقلابی و جهادی مقابله نکند و آن‌ها را کنار نگذارد؟! قطعاً چنین می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: مسئولی که خود تربیت دینی ندارد، نمی‌تواند فضای تربیت دینی و انقلابی را در جامعه فراهم کند و تا وقتی چنین افرادی بر سرکار باشند، وظیفه همه، همان “آتش به اختیار” است که این دستور، عامل انسجام نیروهای فرهنگی در جامعه شده است.

وی تأکید کرد: امروز، گروه‌های مردمی و عناصر فرهنگی باید دائماً در میدان باشند، از روحیه انقلابی غافل نشوند، برنامه‌هایشان را با قوت دنبال کنند، با برگزاری جلسات تربیتی، اقدام به تقویت نیروها نمایند، منسجم و محکم عمل کرده و با ایجاد و تعمیق ارتباط با سایر مجموعه‌های انقلابی، جبهه‌ی انقلاب را وثیق و گسترده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به تحلیف اعضای شورای شهر و انتخاب شهرداران استان، گفت: به تمام عزیزان عرض می‌کنیم که رمز موفقیت شما در این است که به فرصت زودگذر خدمت، توجه داشته و به دنبال مسائل سیاسی و جناحی نباشید.

وی افزود: بدانید که افکار سکولار و لیبرال در جامعه‌ی دینی ایران، نتیجه‌بخش نخواهد بود؛ با الگو قرار دادن چهره‌های خدوم کشور و توجه به جایگاه آنان در حافظه تاریخی این ملت، خدمت خالصانه و بی‌منت، به‌دوراز هرگونه ریا و تزویر و نفاق و رانت را سرلوحه کار خود قرار دهید؛ برای مردم کار کنید، تا نتیجه‌ی چندین برابری آن را از خدای متعال و مردم، دریافت کنید.

امام‌جمعه کرج در پایان خطبه‌های نماز با تبریک ایام هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، اظهار داشت: فعالیت‌هایی که در سطح استان صورت گرفته است، بخصوص در زمینه ایجاد و افزایش تخت‌های بیمارستانی البرز، زیاد و فراوان است که از آن‌ها مطلعیم؛ اگرچه با توجه به ظرفیت‌های استان، توقع ما بالاتر از این‌هاست.

وی گفت: ان‌شاءالله با تجربه‌ی چهارساله‌ی دولت و همراهی کامل مردم و مجلس، ازاین‌پس شاهد تحول در عرصه‌های مختلف اشتغال و اقتصاد و معیشت مردم و ابعاد فرهنگی جامعه باشیم.

 

ارسال نظرات