مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: تشکل‌های مردم‎نهاد، جوامع محلی، بومی و کارشناسان هم موضع کارشناسی خوبی مبنی بر عدم اجرای مصوبه داشتند که خوشبختانه با بررسی لازم رأی به لغو مصوبه داده شده است.
کد خبر: ۸۹۰۷۸۲۸
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسین‌علی ابراهیمی کارنامی در گفت‎وگویی از لغو مصوبه پیشنهادی از بین بردن 11 هزار و 200 هکتار از جنگل شمال و البرز مرکزی برای اکتشاف معدن خبر داد و اظهار کرد: این پیشنهاد برای اکتشاف هفت پهنه معدنی در البرز مرکزی مطرح بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه با ایجاد این هفت پهنه معدنی بیش از 11 هزار و 200 هکتار از جنگل‌های شمال نابود می‌شد، اظهار کرد: این مسئله مخاطرات زیادی داشته و همه مخاطرات مکتوب شده به همراه دلالیل دلایل کارشناسی به استاندار مازندران اعلام شد.

 وی ادامه داد: تشکل‌های مردم‎نهاد، جوامع محلی، بومی و کارشناسان هم موضع کارشناسی خوبی مبنی بر عدم اجرای مصوبه داشتند که خوشبختانه با بررسی لازم رأی به لغو مصوبه داده شده است.

ابراهیمی‌کارنامی با اشاره به اینکه اکتشاف برای ایجاد هفت پهنه معدنی در البرز مرکزی فقط بر روی کاغذ مصوب شده است، گفت: این تصمیم عدم نابودی جنگل برای کارگروه تعامل ارسال شده تا نتیجه‌گیری نهایی برای آن انجام گیرد.

ارسال نظرات