وزیر صنعت،معدن و تجارت در یاسوج گفت: اگر مدیری نمی تواند یا نمی خواهد جوابگوی مردم و کارهای خودش باشید کنار برود تا شخص مناسب دیگری جای او را بگیرد.
کد خبر: ۸۹۰۷۶۷۲
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
شورای اداری استان با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت،معدن و تجارت، شورای اداری استان با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارتاستاندار،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و مدیران کل ادارات و دستگاه های مختلف در یاسوج تشکیل شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه گفت: مهمترین دغدغه ما باید خدمت کردن بیشتر به مردم باشد، باید با نصب تابلوهایی در محیط کار، حقوق شهروندی مردم را به آنها گوشزد و مردم را از خودمان طلبکار کنیم.
شریعتمداری افزود: اگر مدیری نمی تواند یا نمی خواهد جوابگوی مردم و کارهای خودش باشید کنار برود تا شخص مناسب دیگری جای او را بگیرد.
وی شهید رجایی را الگویی خوب برای مسئولان و مدیران دانست و اظهار کرد: آن شهید با وضو وارد کار می‌شد و به معنای واقعی به نظم اعتقاد داشت چرا که همه پایه‌های توسعه و پیشرفت به نظم بستگی دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مسئولان دستگاه ها باید اولویت بندی و هدف گذاری و برنامه زمان بندی خود را بر اساس اولویت های هر استان و منطقه انجام دهند و براساس آن زمینه توسعه را فراهم کنند.
وی با تاکید بر لزوم رعایت اعتدال در جامعه افزود: افراط و تفریط ریشه مشکلات کشور است و مدیران باید در کارهای خود اعتدال را رعایت کنند.
شریعتمداری با اشاره به نقش علما، بزرگان و اساتید دانشگاه برای حل مشکلات و توسعه جامعه و استفاده از خرد جمعی ادامه داد: همه امور برای مردم باید کاملا شفاف شود و اگر مسئولان با مردم رو راست نباشند کار انجام نمی شود و خیر هم نمی بینند.
وی با تاکید بر مبارزه قاطع با فساد در هر بخشی اضافه کرد: مبارزه با فساد، فقط به معنای مبارزه با فسادهای بزرگ و میلیاردها تومان اختلاس نیست بلکه باید جلوی فسادهای ریز وخرد در شهر و محیط اطرافمان را نیز بگیریم.
وی گفت:بانکها همکاری های لازم با دستگاه های اجرایی برای جذب و اعطای اعتبارات و تسهیلات را ندارند.
شریعتمداری استفاده از ظرفیت زنان وجوانان برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد را ضروری دانست و افزود:باید ارتقاء جوانان در دستگاه ها مورد توجه قرار بگیرد.
شریعتمداری همچنین اضافه کرد: ۷۱ درصد تعهدات سفر ریاست جمهور به استان از طریق دولت محقق شده و ۷۵ درصد پروژه های سفر در استان پیشرفت داشته است.
وی افزود: در راستای تحقق مصوبات سفر هیئت دولت به استان امسال ۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با بیان اینکه سابقه صنعت کهگیلویه وبویراحمد پس از انقلاب است گفت: به دلیل محرومیت‌های گوناگون بیشتر اعتبارات معطوف به زیرساخت‌ها بوده و به همین دلیل سهم ما از صنعت در کشور کمتر از یک درصد است.
غلام محمد زارعی با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه صنعت افزود: بهره گیری از این ظرفیت ها زمینه ساز توسعه صنعت باشد و باید به این ظرفیت‌ها توجه شود تا سهم صنعت ما را در کشور از یک درصد به ۴ درصد برسانیم.
نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه لنده چرام و بهمئی هم گفت :برای یک بار هم که شده برای رفع مشکلات استان به دنبال ارائه راهکاری عملی باشیم.
هاشمی پور افزود: برای استفاده از معادن و ظرفیتهای آشکار استان و کشف معادنی که پنهان هستند کارگروهی ویژه تشکیل شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه بخش خصوصی استان توان ندارد گفت:۵۰ هزار میلیارد تومان در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال اختصاص دادند که سهم استان ما از این رقم هزار و پانصد میلیارد تومان است که با توجه به همکاری نکردن بانک ها برای جذب آن به مشکل برمی خوریم.
وی اضافه کرد:درخواست می کنیم ۱۴۰ میلیارد تومان کمک های فنی و اعتباری سفر ریاست جمهوری که برای استان درنظر گرفته شده بود به اختصاص یابد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:صندوق توسعه ملی را ملزم کنیم منابع را در بین همه استانها توزیع کند و برای هر استان سهمی در نظر گرفته شود.
رئیس سازمان صنعت و تجارت استان نیز در این جلسه با بیان اینکه مهم‌ترین خصوصیت بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد وابستگی حداکثری به بخش خصوصی است گفت: مسئولان استان حمایت خوبی از صنعت در استان دارند.
داریوش دیودیده افزود: ۱۳ شهرک صنعتی در حال عملیاتی شدن است که ۸ شهرک مصوب دارد، سایت نمایشگاه در دست احداث است و همچنین یک مورد منطقه ویژه اقتصادی برای استان مصوب شده است.
وی ادامه داد: سهم شاغلان استان در صنعت ۲۹ درصد است و از نظر پرونده بهره‌برداری ۶۴۵ مورد با اشتغال بیش از ۸ هزار نفر است که ۴۹ درصد در شهرک‌های صنعتی هستند.
وی گفت: مهم‌ترین صنایع استان ماشین‌سازی، فولاد و صنایع گیاهان دارویی است و همچنین ۱۵ واحد آب معدنی داریم که در حاضر ۷۳۰ ملییون لیتر تولید دارند.
رئیس سازمان صنعت و تجارت استان به طرح‌های مهم و استراتژیک استان اشاره کرد و افزود: بحث پتروشیمی‌ها و لاستیک‌ سازی از مهمترین این طرح ها است که سرجمع طرح‌های مهم استان برای آینده ۵ هزار نفر اشتغالزایی دارد.
دیودیده به وجود معادن استان اشاره کرد و گفت: از نظر پهنه‌های معدنی ،معادن فسفات و بوکسیت در حال اجرایی شدن هستند که در ۵ هزار کیلومتر مربع این کار انجام می‌شود.
وی به مواد معدنی استان هم اشاره کرد و ادامه داد: با ۸۱ میلیون تن ذخیره ، فسفات بیشترین ذخیره معدنی ماست و بعد از آن بوکسیت قرار دارد.
رئیس سازمان صنعت و تجارت استان اضافه کرد: بیشتر صادرات استان صنعتی است و از نظر وزن در سال ۹۵ یک درصد ارزش را نسبت به قبل و ۹ دهم درصد کاهش در زمینه ارزش را نسبت به سال قبل آن داشته است.
داریوش دیو دیده به کارگروه رفع موانع تولید در استان اشاره کرد و گفت: صندوق توسعه ملی از سال ۹۲ به بعد تسهیلات بسیار خوب ارزی و ریالی در اختیار استان قرار داده است.
وی افزود: همه فعالیت‌های ما در استان بخش خصوصی است که می‌تواند نوید خوبی برای رونق باشد.
بازدید از چند طرح تولیدی، افتتاح طرح توسعه تولید عصاره گیاهان دارویی زرد بند یاسوج،افتتاح کارخانه روغن کشی گچساران و به احتمال سفر به دهدشت مهمترین برنامه های امروز سفر وزیر صنعت،معدن و تجارت به کهگیلویه و بویراحمد است.
شرکت در کارگروه ستاد تسهیل و دیدار با فعالان اقتصادی نیز از دیگر برنامه های این سفر است.
وزیر صنعت،معدن و تجارت از عصر دیروز در یاسوج به سر می برد.
ارسال نظرات