کد خبر: ۸۹۰۷۶۶۴
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کشور ایران در ناحیه ای قرار دارد که کمبود آب سالهای زیادی است که آن را تهدید می کند. اگر برای مصرف مایه حیات اقدام مناسبی انجام نشود طولی نخواهد کشید که با خشکسالی مواجه خواهیم شد.

علاوه بر این که ما باید خود در مصرف آب صرفه جویی لازم را داشته باشیم باید به فکر آیندگان نیز باشیم که حقی بر گردن ما در این مورد دارند.

این روزها می بینیم که بعضی افراد پس از لوله کشی آب با وقاحت کامل شیر آبی را قبل کنتور نصب می کنند که نمونه یک عمل غیر انسانی؛ خلاف قانون و شرع می باشد که صدمات شدیدی را به شهروندان می زند که در بیشتر مواقع سال آب کافی در برخی مناطق شهری وجود ندارد.
بله؛ این افراد بدون اینکه به این فکر کنند که در محیطی اجتماعی زندگی می کنند به آبیاری درختان زیادی که در بعضی خانه ها به چندین درخت بزرگ و باغچه سبزی و ... است می پردازند و بعضی ها در تمام طول شب این شیر های آب را باز می گذارند و درختها را آبیاری می کنند؛ بعضی نیز ساعت ها به شستسوی ماشین می پردازند.

این رفتار بد فرهنگی باعث کمبود آب شرب در شهرها و رواج و نهادینه شدن نوعی اخلاق می شود که می توان به آن زرنگیسم و کلاه بر سر دولت گذاشتن گفت، در صورتی که این رفتار باعث آسیب به خود، دیگر افراد خانواده، مردم جامعه و فرزندانمان در آینده خواهد شد.

اقدام مناسب در این مبحث کنار گذاشتن رفتار بد فرهنگی و روی آوردن به رفتارهای انسانی است.
ارسال نظرات