سرپرست گمرک ایران دستورالعمل نحوه ادغام بازارچه‌های مرزی را به گمرکات کشور ابلاغ کرد.
کد خبر: ۸۹۰۷۶۴۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  سرپرست گمرک ایران در بخشنامه‌ای دستورالعمل نحوه ادغام بازارچه‌های مرزی را به گمرکات کشور ابلاغ کرد.

در اجرای بند 5 مصوبه شماره 46861/ت52438 ه مورخ 96/4/24 هیأت محترم وزیران دستورالعمل نحوه ادغام بازارچه‌های مرزی به شرح زیر ابلاغ می‌گردد:

1- استان آذربایجان غربی بازارچه مرزی رازی در گمرک رازی، بازارچه مرزی سرو در گمرک سرو، بازارچه مرزی ساری سو در گمرک بازرگان و بازارچه مرزی تمرچین در گمرک تمرچین ادغام می‌شود

2- در استان خراسان رضوی بازارچه مرزی دوغارون در گمرک دوغارون ادغام می‌شود 

3- در استان خوزستان بازارچه مرزی اروند کنار در گمرک اروند کنار ادغام می‌شود

4- در استان سیستان و بلوچستان بازارچه مرزی میرجاوه در گمرک میرجاوه و بازارچه مرزی میلک در گمرک میلک ادغام می‌شود

5- در استان کردستان با عنایت به اینکه بازارچه مرزی سیرانبند در نقطه مرزی واقع شده است گمرک بانه در بازارچه مرزی سیرانبند ادغام و تحت عنوان گمرک سیرانبند- بانه فعالیت می‌نماید.

6- کلیه ادغام‌ها پس از بازدید تیمی متشکل از نمایندگان معاونت توسعه مدیریت و منابع، معاونت فنی و امور گمرکی و دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور جانمایی مناسب و پیش‌بینی منابع، تجهیزات و زیرساخت‌های لازم صورت می‌پذیرد.

7- واحدهای ادغام شده تحت عنوان گمرک ... فعالیت می‌نمایند و رویه بازارچه‌ به رویه‌های موجود اضافه می‌شود.

8- در واحدهای ادغام شده کلیه تجهیزات، انبارها، باراندازها و اماکن دولتی موجود در اختیار گمرک قرار می‌گیرد و چنانچه قراردادی در این زمینه با بخش غیردولتی وجود داشته باشد پس از پایان مهلت قرارداد، گمرک نسبت به تمدید قرارداد و یا واگذاری به سایر شرکت‌های غیردولتی اقدام می‌نماید.

9- صدور قبض انابر و قبض باسکول به صورت الکترونیکی وتوسط گمرک یا شرکت مورد تائید گمرک صورت می‌پذیرد و سیستم انبارها و باسکول می‌بایست به سامانه جامع امور گمرکی متصل باشد.

10- حفظ انتظامات و کنترل تردد افراد و همچنین ورود و خروج کالا بر عهده گمرک می‌باشد.

11- کدهای مربوط به بازارچه‌های ادغام شده در سامانه جامع امور گمرکی غیر فعال شده و صرفا یک کد تحت عنوان گمرک محل ادغام تعریف می‌شود.

12- واردات و صادرات کلیه کالاهای مجاز و مجاز مشروط با اخذ مجوزهای قانونی و مقرراتی صورت می‌پذیرد و کلیه تشریفات اعم از اظهار و تبادل الکترونیکی اطلاعات و اسناد از طریق سامانه پنجره واحد تجاری انجام می‌شود.

ارسال نظرات