خبرهای داغ:
حجت الاسلام اکرمی در جشن بزرگ سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) که در پارک ملت سرخه گفت: ازدواج سبب حفظ دین می شود و پیامبر(ص) فرمود: "هرکس در سن جوانی ازدواج کند شیطان می گوید، او دین خود را حفظ کرد."
کد خبر: ۸۹۰۷۶۲۵
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، حجت الاسلام اکرمی در جشن بزرگ سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) که در پارک ملت سرخه برگزار شد ضمن تبریک این سالروز و با اشاره به اهمیت و جایگاه ازدواج در دین اسلام گفت: خدایی که ما را خلق کرده در دفترچه خلقت ثبت نموده که همه موجودات را زوج آفریده ام. (سوره زاریات، آیه 49)

وی افزود: دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که نه تنها موجودات زنده بلکه اشیا هم زوج هستند و تنها فرد عالم خداوند لایزال الهی است و امر شیرین ازدواج طبق خلقت و فطرت بشری است.

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه خداوند متعال انسان را منفرد نیافریده افزود: دین اسلام به پنج علت تاکید بسیاری بر امر ازدواج دارد: ازدواج پاکی و پاکیزگی است، ازدواج سبب دوستی و محبت خداوند می شود که پیامبر(ص) می فرمایند: هرکس ازدواج کند و یا سبب ازدواج شود مستحق دوستی و محبت خداوند است، ازدواج سبب حفظ دین می شود و پیامبر(ص) فرمودند: هرکس در سن جوانی ازدواج کند شیطان می میرد شیطان می گوید، او دین خود را حفظ کرد.

وی در ادامه افزود: چهارمین دلیل آنکه ازدواج سبب افزایش رزق و روزی می شود و ازدواج حتی بعد از مرگ موجب تقرب در عالم برزخ و قیامت است.

حجت الاسلام اکرمی خاطرنشان کرد: از ملاک های ازدواج می توان به مواردی چون توکل به خدا و توسل به ائمه معصومین، دینداری که پیامبر(ص) در این باره می فرمایند: اکثر مردم به علت چهار ملاک که شامل: ازدواج به خاطر ثروت، زیبایی، شهرت، حسب، نسب و دینداری ازدواج می کنند که اگر ازدواج به علت سه عامل اوّل باشد آن ازدواج ختم به خیر نخواهد شد. سومین ملاک ازدواج اصالت خانوادگی می باشد، که در ایران ازدواج پیوند دو فرد نیست بلکه پیوند دو خانواده و خاندان است به همین جهت اصالت خانوادگی اهمیت زیادی دارد. هم کفی و هم مرتبه بودن و عدم عجله در این امر مهم از دیگر ملاک های ازدواج است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها