خبرهای داغ:
رضایی در جمع نخبگان و فعالان بسیج همدان:

همدان از کانون‌های تولید فرهنگی انقلاب اسلامی است/مسئولین فرهنگی خلأهای فرهنگی را پر کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استان همدان یکی از کانون‌های تولید فرهنگی انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۰۷۵۳۷
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱

همدان یکی از کانون های تولید فرهنگی انقلاب اسلامی /مسئولین فرهنگی خلأهای فرهنگی را پر کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محسن رضایی شامگاه امروز در نشست نخبگان و فعالان بسیج همدان با عنوان «هیئت اندیشه‌ورز اصحاب عشق» که در سالن اجتماعات باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ازدواج آسمانی حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) و گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: استان همدان یکی از کانون‌های تولید فرهنگی انقلاب اسلامی است.

وی گفت: همدان هم در زمینه آفرینش حماسه جز استان‌های اول انقلاب و ایران بوده و هم در آفرینش معنویت و ادبیات و فرهنگ انقلابی، فرماندهان شهید، علمای شهید و رزمندگان جانباز و شهید، بسیجیان و وقتی این 8 هزار چهره شهدای این شهر را می‌نگریم کسی را نمی‌بینیم که بعد فرهنگی نداشته باشد و فقط شجاعت یا اسلحه داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: از شهدا کسی را نمی بینیم که با قرآن، نهج البلاغه، نماز مأنوس نبوده این 8 هزار شهید هم در حماسه آفرینی و شجاعت و هم در انس با خدا پیشگام بودند.

وی تصریح کرد: امروز ما در شرایط و در موقعیتی هستیم که نخبگان، خبرگان، علما و اندیشمندان باید به کمک انقلاب بیایند.

رضایی عنوان کرد: مسئولین فرهنگی باید خلأهای فرهنگی را پر کنند، هم در مقابل هجمه های اصلی، هم در مقابل یأس، تهدید و خستگی هایی که در داخل پیدا شده نیاز به خلاقیت فرهنگی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه روشنفکران ایران اسلامی، علمای متعهد، رزمندگان جبهه فرهنگی باید به صحنه بیایند و در یک جهاد بزرگ فرهنگی شرکت کنند، افزود: استان همدان می‌تواند در این برهه در زمان هم کارنامه موفقی از خود ارائه بدهد و «آتش به اختیار» را باید در این رابطه ببینیم و به آن بنگریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: باید یک گذشته تاریخی بیان کنیم تا نشان دهد که سرچشمه‌های فرهنگسازی در ایران کجاست؛ از 100 سال پیش به بعد دو اندیشه در پاسخ به یک سؤال بزرگ در ایران به وجود آمد و آن این است که چرا عقب هستیم و چطور می شود که ایران جلو برود.

* مبارزه سنگین ما هم در داخل و هم در بیرون در حوزه فرهنگ و اقتصاد است

وی خاطرنشان کرد: عواملی دست به دست هم داد که یک سوال تاریخی در ایران به وجود آمد که چرا عقب هستیم و چرا داریم عقب‌تر می‌رویم و در برابر آن دو پاسخ ایجاد شد که دو رویکرد را به وجود آورد.

رضایی با بیان اینکه دو اندیشه یکی از بیرون به داخل و دیگری از داخل به بیرون به وجود آمد، گفت: اندیشه‌ای که از بیرون وارد شد نامش تجددخواهی بود که در زمان رضاشاه تبدیل به غرب‌زدگی و همراه با سکولاریسم شد و در زمان محمدرضا شاه، لیبرالیسم هم داخل آن شد و تا بعد از پیروزی انقلاب یک اندیشه بسیار قدرتمندی بود که فرهنگ، هنر، موسیقی، تاریخ، معماری، نقاشی و زندگی ما را این اندیشه تجددخواهی غرب‌زدگی تحت تاثیر قرار می‌داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: اندیشه دوم نیز به نام اسلام سیاسی و اسلام انقلابی شکل گرفت که این اندیشه دغدغه‌اش همان سوال بود که چرا عقب هستیم و پیشرفت نمی‌کنیم.

وی ابراز داشت: صد سال است در درون خود جامعه ایران با یک درگیری فکری، اعتقادی، اندیشه‌ای مواجه هستیم و همیشه دو نسخه نوشته می‌شد تا اینکه در بخشی از زندگی ما یک نسخه غلبه کرد یعنی در سیاست، دفاع، امنیت، اسلام انقلابی غلبه کرد و جمهوری اسلامی درست شد و مردم سالاری دینی به وجود آمد و امنیت و دفاع را به دست گرفت اما جنگ در اقتصاد و فرهنگ ادامه دارد.

رضایی اضافه کرد: مسئله دیگر آن است که ما امروز یک مبارزه از بیرون داریم با سرمایه‌گذاری های وسیع انگلیسی‌ها، آمریکائی‌ها، صهیونیست‌ها، سرمایه‌گذاری‌های وسیع که هیچ جامعه‌ای در دنیا آن قدر فشار از بیرون رویش نیست.

وی با بیان اینکه ما در جبهه‌ها باید مبارزه کنیم و مبارزه سنگین ما در حوزه فرهنگ و اقتصاد است هم در داخل و هم در بیرون، گفت: صحنه دوم مبارزه این است که این گروه حامیانی در خارج دارد که با تمام ظرفیت به ایران آمدند و امروز ابزارشان از 10 سال پیش هم بسیار زیادتر شده است قبلا می‌گفتیم ماهواره اما امروز فضای مجازی ابزار بسیار قدرتمندی در اختیار آنها است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص وظایف نیروهای انقلاب در بحث «آتش به اختیار» گفت: اکنون کشور با مشکل مواجه است و خلأهایی در کشور وجود دارد و نیروهای انقلابی باید با این خلأها مبارزه کنند و آنها را پر کنند.

* «آتش به اختیار» به معنای پر کردن خلأهاست

به گفته وی در واقع «آتش به اختیار» به معنای پر کردن خلأها است یعنی هر جا خلأیی هست رهبر انقلاب از نیروهای انقلابی می‌خواهد که لباس رزم فرهنگی و جهاد فرهنگی به تن کنند و با قدرت و محکم به صحنه بیایند چراکه این خلأها بسیار مهم است.

سردار رضایی با بیان اینکه سه خلأ در کشور وجود دارد، ادامه داد: یکی یأس، دیگری تردید و آخرین مورد خستگی  است و باید با این سه مبارزه کرد و تردید را شکست.

وی با اشاره به اینکه امروز روز تردیدشکنی و روز یأس‌شکنی است؛ روز خستگی‎ناپذیری است چراکه امروز جامعه ما این را نیاز دارد، افزود: «آتش به اختیار» یعنی روحیه دادن، دل و جرأت دادن، امید دادن، تحرک بخشیدن و تشویق کردن.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین ابراز داشت: مشکل دیگری که ما در جامعه داریم هجمه طرف مقابل است چه از داخل چه از بیرون؛ امروز جنگ  و امام  و انقلاب را تحریف می‌کنند و در روز روشن چهره انقلاب و جنگ را تخریب می‌کنند؛ هشت سال دوران پرافتخار امام(ره) را تخریب می‌کنند و اکنون وضعیت رهبری، نیروهای انقلاب و ارزش‌های انقلاب را تخریب می کنند.

وی با اشاره به مبحث آتش به اختیار گفت: اکنون در جامعه خلا وجود دارد و در مقابل این تحریف‌ها، «آتش به اختیار» یعنی باید با این خلأها مبارزه کرد و باید تخریب ها و تحریف را از بین برد و این صحنه‌هایی که خالی است و دشمن وارد می شود.

رضایی در ادامه سخنانش ابراز داشت: میدان مبارزه با تحریف سنگرش خالی است و باید نیرو چید و با تخریب و تحریف مبارزه کرد.

وی افزود: «آتش به اختیار» سه نوع است تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی که در آتش به اختیار تاکتیکی بسیار می‌توان کار کرد و خود ما یک نمونه از این مبحث هستیم بنابراین باید اولویت اصلی را در آتش به اختیار شناسایی کرد و روش‌های خود را نو کنید و روش تبلیغ خود را عوض کنید و روش ها را بهتر کنیم .

* ارزش‌های انقلاب در خود جبهه انقلاب ضعیف شده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در خصوص بحث آتش به اختیار تاکتیکی گفت: اگر بخواهیم آتش به اختیار تاکتیکی را کالبدشکافی کنیم اولین مسئله این است که شکل و نحوه ارتباط گیری با مردم را بهتر و به‌روز کنیم.

وی در مورد آتش به اختیار عملیاتی یادآور شد: یک هدف فرهنگی را تعیین می‎کنید و تمام نیروهای فرهنگی یک استان یا یک شهر یا یک منطقه بسیج می‌شوند که آن هدف فرهنگی را تامین کنند و برای مقابله با نفوذ باید عملیات فرهنگی انجام دهیم و اگر بخواهیم در مقابل نفوذ دشمن عملیات فرهنگی انجام بدهیم باید یک تقسیم کاری داشته باشیم.

رضایی گفت: در این خصوص باید تقسیم کار صورت بگیرد و از تمام قسمت‌ها وارد شد؛ این همان هدف مشترک است که نمونه آتش به اختیار عملیاتی است.

وی در مورد آتش به اختیار راهبردی گفت: این مرحله بالاتر از آن دو مرحله و بسیار مهم است و به مصادیق باورها و اعتقادات برمی گردد؛ ما نمی‌توانیم حرفی بزنیم که صداقت نداشته باشد، نمی‌توانیم از ارزش‌های انقلاب جدا شویم و باید دیگران را به ارزش‌های انقلاب دعوت کنیم چرا که ارزش‌های انقلاب در خود جبهه انقلاب ضعیف شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص آتش به اختیار راهبردی خاطرنشان کرد: آتش به اختیار راهبردی یعنی اینکه ما دوباره برگردیم به ارزش های انقلاب و به انس با قرآن و نهج البلاغه و به لذت شهادت طلبی برگردیم.

*کار فرهنگی نمی تواند بدون روحیه جهادی باشد

وی با بیان اینکه قدرت‌ها از یک سرچشمه جوشانی بر می خیزد که نام آن اسلام انقلابی است، عنوان کرد: این اسلام انقلابی  چشمه جوشانی است که امنیت، سیاست و اقتصاد ما و همه چیز را زنده می کند و قوت می دهد و اگر این چشمه اسلام انقلابی ضعیف شود قدرتمان را از دست می‌دهیم.

سردار رضایی گفت: امروز روزی است که نیروهای فرهنگی جامعه ما به طور جدی یک بار دیگر باید تعهد و تصمیمی بگیرند و یک حرکت جدیدی توفنده و گسترده در سراسر کشور شروع کنیم.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی نمی تواند بدون روحیه جهادی باشد، تصریح کرد: دو چشمه وجو دارد یکی«فجورها» و دیگری «تقواها» یکی از فجورها که سرچشمه اش غربزدگی است و برای جوانان ما نسخه می پیچد یکی تقواها است که اسلام انقلابی است و برای زندگی مردم ما صحبت دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امروز جهاد فرهنگی و نهضت فرهنگی ما نیازمند این آتش به اختیار است یعنی یک نهضت فرهنگی و یک جهاد فرهنگی در ارتباط با شرایط امروز جامعه ما باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات