خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر:

تأخیر در ازدواج آلودگی‌هایی را در اجتماع به بار می‌آورد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر گفت: تأخیر در ازدواج آلودگی‌هایی را در اجتماع و به خصوص در میان جوانان به بار م‌آورد بنابراین اسلام می گوید وقتی جوانی را از نظر عفت و دیانت و اخلاق پسند کردید به او زن بدهید و مال و ثروت را پایه و اساس ازدواج قرار ندهید.
کد خبر: ۸۹۰۷۵۳۲
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱

تأخیر در ازدواج آلودگی‌هایی را در اجتماع به بار می‌آوردحجت الاسلام الله‌کرم شیرزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با اشاره به هفته ازدواج و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به اصالت خانوادگی و آن همه کمالات نفسانی و فضائل اخلاقی که در فاطمه اطهر(س) وجو داشت، اظهار داشت: مردان بسایری از بزرگان و صحابه و جوانان مسلمان شایق بودند تا به هر وسیله‌ای بتوانند افتخار همسری حضرت فاطمه(س) را نصیب خود سازند و به خواستگاری زهرای اطهر(س) بروند .

وی با بیان اینکه بسیاری هم در این راه گام پیش نهادند اما همگی پاسخ رد می شنیدند، افزود: بهترین پاسخی که برخی از آنها دریافت کردند این بود منتظر فرمان خدایم و و کار فاطمه به دست پروردگار است .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با اشاره به نقلی از شیخ صدوق(ره) گفت: حضرت علی(ع) نیز از کسانی بودند که مدت‌ها در دل این آرزو را داشتند اما جرأت اظهار را نداشتند تا خود پیغمبر(ص) از ایشان پرسیدند و مقدمات ازدواج فراهم شد.

وی با بیان اینکه طبق دستورات پیشوایان اسلام کسی نمی‌تواند زنی را بدون مهریه به عقد ازدواج خویش در آورد، گفت: این احترامی است که اسلام برای زن مقرر کرده اما از آن سو سفارش کرده است که تا می توانید مهریه را کم قرار دهید و این بر آن است که مسئله ازدواج یک مشکل و معمایی برای جوانان نشود و موضوع مهریه مانعی سر راه زناشویی نباشد .

شیرزادی افزود: تاخیر در ازدواج آلودگی‌هایی را در اجتماع و به خصوص در میان جوانان به بار می آورد بنابراین اسلام می گوید وقتی جوانی را از نظر عفت و دیانت و اخلاق پسند کردید به او زن بدهید و مال و ثروت را پایه و اساس ازدواج قرار ندهید چراکه دیانت و اخلاق مال به دست می آورد اما با مال و ثروت نمی توان دیانت و اخلاق را خریداری کرد .

وی با بیان اینکه پیغمبر(ص) خود معلم این مکتب مقدس بود، گفت: جهیزیه حضرت فاطمه زهرا (س) هم مانند مهریه‌اش بود و این سند مطمئنی از حقیقت و حقانیت اسلام است که به عالم بشریت عرضه می‌شود تا پیروان مکتب حضرت فاطمه(س) و مدعیان درستی این خاندان از اسراف و تبذیرهایی که در این باره انجام می دهند جلو گیری کرده و وضع خود را با این الگوی ساده و مختصر تطبیق دهند و در عمل از این رهبران الهی پیروی کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر یادآور شد: باید از این مسابقه زیان بار و خانمان سوزی که در تهیه جهیزیه میان مسلمانان معمول شده و موجب آن همه بدبختی و سیه روزی و افراط‌ها و بی خانمانی‌ها و... می‌شود، جلو گیری به عمل آورند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار