خبرهای داغ:
سرپرست شهرداری تبریز، در جمع معاونان، مدیران و شهرداران مناطق، بر ضرورت همکاری و جدیت بیش‌ازپیش حوزه‌های مختلف تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۰۷۴۴۸
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمدحسین اسحقی، با اشاره به این‌که غالب افراد، تصور می‌کنند دوره سرپرستی، دوره‌ای معلق و بی‌روح است، خاطرنشان کرد:  مدیران شهرداری باید با جدیت و همت خود، این تصور مشکل‌‌ساز را اصلاح کنند و ثابت کنند اراده و روحیه‌شان، وابسته به دوره خاصی نیست.

وی تاکید کرد: باری را که در این دوره مهم، بر دوش شهرداری است باید در کنار هم تقسیم کرده و در مسیر خدمتگزاری، پیش ببریم.

اسحقی ادامه داد: تعصب سازمانی، اصل مهمی است که  باید بیش از هر دوره دیگری در شهرداری حاکم باشد؛ توفیق هر بخش از شهرداری، موجب سربلندی کل مجموعه است. باید خود را در رفع معضلات حوزه‌های دیگر، شریک دانسته و در کنار هم نقاط ضعف و قوت شهر و شهرداری را پوشش دهیم.

سرپرست شهرداری تبریز،  اختلاف سلیقه و نظر، در مجموعه‌ای به وسعت شهرداری تبریز و با تعدد مسئولیت‌های مختلف را طبیعی عنوان و خاطرنشان کرد: مهم این است که به مثابه یک خانواده متحد و صمیمی، در کنار هم باشیم و اجازه ندهیم فرصت‌ خدمتگزاری از دست برود.

وی با قدردانی از خدمات چهار ساله شهردار سابق تبریز، گفت: مدیران کنونی شهرداری تبریز، همگی با حکم دکتر نجفی عهده‌دار مسئولیت شده‌اند و  باید قدردان تلاش‌ها و حمایت‌های ایشان باشند. ایشان در دوره مسئولیت، فردی خوش‌رو و پرتلاشی با قدرت کم‌نظیر تعامل بود که این ویژگی شاید در میان مدیران ارشد اجرایی، کم‌نظیر باشد.

اسحقی افزود: به هر حال، تغییرات مدیریتی، یک موضوع بدیهی در ساختار سازمانی است که باید در هر دوره به سمت تقویت برنامه‌ها منجر شود. از این رو، بیش از هر دوره دیگری، نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی هستیم؛ به همین منظور، اختیاراتی که پیش‌تر به مدیران تفویض شده، کماکان پابرجاست. برگزاری جلسات کارشناسی در این خصوص ضروری است، اما این جلسات باید موثر و سریع باشد.

سرپرست شهرداری تبریز،  در ادامه با بیان این‌که شهرداری از معدود سازمان‌هایی است که  هر دو حوزه هزینه و درآمد را در اختیار دارد، متذکر شد: اگر نتوانتیم در این دوره، درآمد خود را بهبود ببخشیم، قطعاً در بحث هزینه نیز نخواهیم توانست منافع و مصالح شهر را مدیریت کنیم. شهرداری تبریز طبق گزارش‌های مالی، مطالباتی از نهادهای عمومی و اشخاص دارد که باید با اولویت نهادهای عمومی، پیگیری شود.

اسحقی در عین حال تاکید کرد: درآمد زیاد، الزاماً نمی‌تواند باعث بهبود شرایط شود. باید نقاطی را که موجب هدررفت منابع می‌شود، شناسایی و با صرفه‌جویی‌های لازم، پوشش دهیم. «درآمدزایی» نباید زمینه‌ساز تخلفات شهرسازی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز شود؛ باید ببینیم چطور می‌توانیم با استفاده از برخی هماهنگی‌ها و مفاد آئین‌نامه‌ای، درآمد مجموعه را تقویت کنیم.

وی اصلاح موضوع هبه را از ضرورت‌های مهم مدیریت شهری عنوان و خاطرنشان کرد: امیدواریم شرایطی حاکم شود که ارقام هبه، در ساز و کار مشخص و منسجم، به دست افراد و مجموعه‌های حایز شرایط برسد.

سرپرست شهرداری تبریز،  با اشاره به اولویت‌های عمرانی شهرداری تبریز تصریح کرد: مرکز همایش‌های بین‌المللی، پیاده‌راه جمهوری اسلامی، پنج محور گردشگری، مقبره‌الشعرا و میدان آذربایجان، پنج پروژه اصلی شهر است که تا موعد «تبریز 2018» باید به وضعیت ایده‌آل برسند.

وی با اشاره به حساسیت حوزه خدمات گفت: زباله هر قدر هم کم باشد، باعث زشتی چهره و پیامدهای بهداشتی است و  باید با تقویت شیفت‌های خدماتی، مرتباً جمع‌آوری شود؛ همچنین بخشی از باکس‌های زباله، به مرور زمان فرسوده شده و نیاز به نوسازی یا رنگامیزی دارد.

سرپرست شهرداری تبریز، ادامه داد: بخشی از اعتبار شهر، مربوط به عنوان «شهر بدون‌گدا» است؛ این عنوان باید حفظ و صیانت شود. اخیراً مواردی از تکدی‌گری در شهر دیده شده که باید با همکاری شهرداری و نهادهای اجتماعی و انتظامی، رسیدگی شود.

اسحقی یادآور شد: متاسفانه تصور برخی از اصناف این است که محدوده خیابان جلوی مغازه‌شان، محوطه شخصی‌شان است. این تصور غیرقانونی، موجب رنجش شهروندان و میهمانان است. معاونت خدمات شهری، باید در این خصوص تذکر جدی دهد.

وی تخطی از مفاد آئین‌نامه حفاری را علت اصلی معضل حفاری‌های سطح شهر دانست و گفت: شهرداری‌های مناطق پس از ارائه مجوزهای حفاری، نظارت لازم را بر عملکرد دستگاه‌های خدمت‌رسان داشته‌باشند و در صورت تخطی از آئین‌نامه، اجازه ندهند مسیرها و معابر شهر، مخدوش شود.

سرپرست شهرداری تبریز،  با بیان این‌که حذف زواید شهری، مقدم بر زیباسازی است، افزود: سازمان زیباسازی با همکاری شهرداری‌های مناطق، با اجرای برنامه‌های خدماتی، معضل زواید شهر را رفع کند.

اسحقی افزود: بخش‌هایی از پارک‌های سطح شهر که در اجاره برخی واحدهاست، با مشکلاتی مواجه است و در این خصوص نیاز است که سازمان پارک‌ها، نظارت‌ خود را تقویت کند؛ همچنین تعطیلی، آلودگی و یا وقفه در فعالیت سرویس‌های بهداشتی سطح شهر قابل‌قبول نیست؛ این مکان‌ها باید با اجرای برنامه های لازم، همواره دایر بوده و مرتباً تنظیف شود.

وی با اشاره ضرورت برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، در سطح شهر گفت: باید عرصه شهر را مهیای حضور اجتماعی شهروندان کنیم؛ در این صورت طبیعی است که وحدت و صمیمیت شهروندان نیز نماد بیشتری خواهد داشت. معاونت فرهنگ و اجتماعی و سازمان‌های ورزش و فرهنگی‌وهنری با اجرای برنامه‌های ابتکاری باید در این خصوص، جدیت بیشتری داشته باشند.

سرپرست شهرداری تبریز، ادامه داد: «تبریز2018» دوره مهمی است که از سه سال پیش آغاز شده است. این تصور که «تبریز 2018» قرار است با اقدامات نمادین، از دی‌ماه آغاز شود، باعث فرصت‌سوزی خواهد شد.

اسحقی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ضرورت‌ مدیریت صحیح نیروی انسانی، متذکر شد: تبعیض، یکی از آفت‌های مهم نظام اداری است که زمینه بی‌انگیزگی را در مجموعه فراهم می‌آورد. مدیران بخش‌های مختلف باید در تعامل با مجموعه سازمانی خود، روحیه مدارا و مهربانی را در پیش بگیرند تا انشالا در این دوره، شاهد نهادینه‌شدن برخی اقدامات شاخص در خصوص وضعیت نیروی انسانی باشیم.

وی در پایان  با قدردانی از پیام‌های تبریک‌ گفت: همان‌طور که در روز اخد حکم سرپرستی تاکید کردم، از مدیران و مجموعه کارکنان، انتظار دارم از آوردن گل و تبریک حضوری پرهیز کنند و وقت خود را صرف مشکلات شهر و شهروندان کنند.

ارسال نظرات