دومين كنفرانس ملي اطلاعات و محاسبات كوانتومي به ميزباني دانشگاه صنعتي شاهرود آغاز به كار كرد.
کد خبر: ۸۹۰۷۴۲۷
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مراسم افتتاحيه دومين كنفرانس ملي اطلاعات و محاسبات كوانتومي با حضور بخش اعظمي از جامعه اطلاعات و محاسبات كوانتومي كشور در اين دانشگاه برگزار گرديد.

در اين آئين دكتر محمد مهدي فاتح رئيس دانشگاه صنعتي شاهرود، ضمن خوشامد گويي به شركت كنندگان در اين كنفرانس از دكتر مهدي مومني رئيس دانشكده فيزيك اين دانشگاه به عنوان ميزبان اين دوره از كنفرانس، دكتر وحيد كريمي پور دبير كميته علمي، دكتر مصطفي عنابستاني دبير اجرايي و همچنين انجمن فيزيك ايران در خصوص همكاري جهت برگزاري اين كنفرانس تقدير و تشكر نمود و برگزاري چنين كنفرانس هايي را سبب تحولي در حوزه محاسبات عنوان كرد.

فاتح با توجه به اهميت حركت به سوي دانشگاهي كارآفرين بيان داشت: يك دانشگاه كار آفرين از ايده هاي جديد استقبال مي كند، كار آفريني را آموزش مي دهد و با آموزش مهارت هاي تخصصي و شغلي، دانش آموختگان كارآفرين به جامعه تقديم مي كند. وي اضافه نمود كه آموزش و پژوهش تقاضا محور به تقويت ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه مي انجامد.

وي بخشي از دلايل بيكاري دانش آموختگان را از سوي دانشگاه ها مطرح نمود و افزود: يك ظرفيت ارزشمند به نام دانشگاه وجود دارد كه اگر چرخ كارآفريني دانشگاه به گردش درآيد تحول بزرگي در توسعه اشتغال ايجاد مي شود. فاتح با بيان اينكه دانشگاه ها درگذر رشد از آموزش محوري به پژوهش محوري و سپس كارآفريني قرار دارند، گفت: با تكيه بر سرمايه هاي خود و اندوخته هاي بشري با ترسيم نقشه راه و تدوين برنامه عملياتي، بايد به سوي دانشگاه كار آفرين حركت كنيم. رئيس دانشگاه صنعتي شاهرود همچنين به تصويب برنامه اشتغال فراگير در ستاد اقتصاد مقاومتي به منظور كاهش بيكاري اشاره كرد و تاكيد نمود: با توجه به وظايفي كه براي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در اجراي برنامه اشتغال فراگير تعيين شده است بايد بيش از پيش براي كارآفرين شدن دانشگاه ها همت گماريم و با آموزش مهارت هاي شغلي به آينده پس از تحصيل دانش آموختگان نيز توجه كنيم.

ايشان در ادامه با بيان ويژگي هاي دانشگاه كارآفرين به توسعه تشكيلات كارآفريني و همچنين توسعه كارآفريني در دانشگاه پرداخت و تقويت ارتباط با صنعت و جامعه، تربيت دانش آموختگان كارآفرين، توسعه دانش، پژوهش، فناوري تقاضا محور، توليد مشاغل جديد، افزايش درآمدهاي دانشگاه، اجراي برنامه اشتغال فراگير و ارتقاي رتبه دانشگاه را از جمله نتايج حركت به سوي دانشگاه كارآفرين بيان نمود.

در پايان اين آئين دكتر مصطفي عنابستاني عضو هيات علمي دانشكده فيزيك دانشگاه، دبير اجرايي و عضو كميته علمي اين كنفرانس از حوزه هاي مختلف دانشگاه، تيم هاي علمي و اجرايي و حمايت هاي رئيس دانشگاه در خصوص برگزاري اين كنفرانس كاملا تخصصي تقدير نمود و با اشاره به اينكه برگزاري كنفرانس هاي تخصصي در اين زمينه و گرد آوري اين متخصصان كمك به سزايي در پيشبرد هر چه بهتر اين زمينه تحقيقاتي خواهد داشت، افزود: اين كنفرانس براي اولين بار در سال 92 نيز در اين دانشگاه برگزار شد و خوشبختانه دانشگاه صنعتي شاهرود به همت دانشكده فيزيك و همكاري دانشگاه صنعتي شريف تا كنون ميزبان 2 كنفرانس ملي در اين زمينه بوده است،

كنفرانس ملي اطلاعات و محاسبات كوانتومي در روزهاي 1 و2 شهريور ماه 96 در اين دانشگاه در حال برگزاري است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها