خبرهای داغ:
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس استان سمنان:
محمد حسن سلامی گفت: دانشنامه استانی دفاع مقدس یک کار بزرگ علمی و تحقیقاتی است که با همت و تلاش دلسوزان انقلاب و مدیران دستگاهها،باید اثر ماندگاری برای آیندگان و نسل جوان جامعه به یادگار بگذاریم .
کد خبر: ۸۹۰۷۴۲۵
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، نشست تخصصی دانشنامه استانی دفاع مقدس با حضور دکتر« هاشمی» جانشین مرکز تاریخ جامع و دانشنامه استانی دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس ، مدیران گروههای 3 گانه، رابطین سازمان ها و نهاد های استان، نویسندگان و پژوهشگران در استانداری سمنان برگزار شد .

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان داشت: همه ما در ادامه مجاهدت مجاهد مردانی که در 8 سال دفاع مقدس از انقلاب اسلامی دفاع کردند امروز وظیفه داریم راه و مسیر نورانی آن ها را ادامه دهیم و فرهنگ و راه عزت مندانه زندگی کردن برای اسلام را به آیندگان خوب انتقال دهیم .

وی بیان داشت: بزرگترین واقعه پس از انقلاب، حماسه 8 سال دفاع مقدس بود که ملت ایران با کمترین امکانات در مقابل دشمنی ایستادند که با پشتیبانی و انسجام کامل به میدان آمده بود و ایستادگی کردند و پیروز شدند .

سلامی افزود: 50 درصد جنگ 8 ساله ما به دوش مردم بود، مردم در کنار سایر نیرو های مسلح توانست در برابر دشمن ایستادگی کند، ایمان و اتکا به خدا، داشتن روحیه انقلابی، وحدت و پیروی از امام بزرگوار و ولایت فقیه رموز موفقیت ما در دوران دفاع مقدس بود.

وی بیان داشت: با تلاش و اقدام انقلابی و جهادی کارنامه عزت مندانه ایثارگران هر سازمان تدوین و به عنوان افتخاری برای هر دستگاه ثبت و ماندگار خواهد شد.

سلامی اظهار داشت: دانشنامه استانی یک کار بزرگ علمی و تحقیقاتی است که با همت و تلاش دلسوزان انقلاب و مدیران دستگاهها، تلاش می کنیم اثر ماندگاری برای آیندگان و نسل جوان جامعه به یادگار بگذاریم .

وی در خصوص رزمندگان استان بیان داشت: رزمندگان ثروت های امروز جامعه ما می باشند که این استان نسبت به جمعیت استان رتبه بالایی در شاخص های ایثارگری را به خود اختصاص داده است .

وی خواستار شد: در دستگا هها و سازمان ها با استفاده از تشکیل کار گروههای جهادی بانک اطلاعات رزمندگان تهیه و خاطرات، تجربیات و اسناد رزمندگان ثبت و مستند شود.

سلامی در خصوص جمع آوری اسناد افزود: در استان سمنان   بیش از 000/100 سند، 000/120 قطعه عکس دوران دفاع مقدس و 500 مدخل در سه گروه شناسایی و جمع آوری گردیده است .

دکتر میرهاشمی در این نشست افزود: جنگ ما ویژگی خاص نسبت به جنگ های دیگر داشت، فضای دو قطبی جهان در آغاز جنگ تحمیلی ایران و عراق ، ترکیب داوطلبانه نیروهای مسلح ایران و طولانی بودن آن از لحاظ بعد زمانی از ویژگی های جنگ ما می باشد .

وی ادامه داد: جنگ به لحاظ حقوقی پایان یافته ولی از لحاظ فرهنگی و تاریخی هنوز ادامه دارد که مهمترین بخش آن بعد فرهنگی می باشد.

میرهاشمی در خصوص دانشنامه دفاع مقدس بیان داشت: وظیفه امروز ما در ثبت وقایع جنگ برای آیندگان بسیار مهم است، دانشنامه در واقع ترجمه فارسی دایره المعارف است و ضرورت وجود دانشنامه، استفاده از آن به عنوان کتاب های مرجع ،ارائه دهنده اطلاعات مورد نیاز پژوهشگران و مخاطبان و پاسخگویی صریح، کوتاه، مستند و قابل اطمینان به مراجعه کنندگان می باشد .

در پایان، جلسه تخصصی با حضور کارشناسان و مدیران گروهها برگزار و در خصوص مداخل استان بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها