خبرهای داغ:
همزمان با هفته بسیج اصناف انجام شد؛

دیدار فرماندهی سپاه و مسئولان و اعضای حوزه بسیج اصناف دامغان با امام جمعه این شهرستان

امام جمعه دامغان با تأکید بر اینکه کسبه و بازاریان متدین و متعهد کشورمان در طول تاریخ انقلاب اسلامی کارنامه درخشانی در حمایت از دین، مراجع و علما دارند، گفت: فقه بازار اسلامی باید بیش از پیش مورد توجه کسبه به ویژه بازاریان جوان قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۰۷۳۷۸
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان، امام جمعه دامغان در دیدار با مسؤولان و جمعی از اعضای اتاق اصناف و بسیج اصناف و بازاریان شهرستان دامغان که بعدازظهر امروز به مناسبت هفته بسیج اصناف در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کسبه ما باید بااصول و مبانی فقه بازار اسلامی و ویژگی‌های بازار مسلمین آشنا شوند، سنت‌های نیکوی کسبه قدیمی را احیا کنند و خدمت به مردم را جدی بگیرند.

امام جمعه دامغان وجود قشر تأثیرگذار بسیج اصناف، برگزاری آیین‌های باشکوهی همچون نماز عیدفطر در خیابان و مناسبت های ملی و مذهبی در بازار و اماکن عمومی را نشانه شکست دشمن در تلاش خود برای سکولار کردن جامعه اسلامی ما دانست و تأکید کرد: داد و ستد حلال بی تردید برکت روز افزونی را برای کسبه بازار مسلمین خواهد داشت و بازاریان متعهد شهر و کشور ما باید صبورانه با شرایط کم رونق شدن بازار به دلیل مشکلات اقتصادی برخورد کنند، بی شک ایران اسلامی از این مقطع نیز با پیروزی عبور می کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: کسبه و بازاریان متدین و متعهد کشورمان در طول تاریخ انقلاب اسلامی کارنامه درخشانی در حمایت از دین، مراجع و علما داشته‌اند، در دوران دفاع مقدس نیز نقش مهمی ایفا کردند و همواره مروج ارزش‌ها و آموزه‌های مکتب اهل بیت(ع) بوده‌اند.

حجت الاسلام حسینیان با بیان اینکه خداوند نگاه ویژه ‌ای به کسب رزق حلال دارد، گفت: بازاریان متدین و کسبه بازارهای ما همواره به کسب حلال توجه خاصی دارند و دست و چشم پاک هستند.

وی تصریح کرد: در هنگام مشکلات صدقه بدهید، انفاق کنید و وجوهات شرعیه خود را پرداخت کنید؛ زیرا با این اقدامات نه تنها چیزی از مال شما کم نمی‌شود بلکه خداوند برکتی دوچندان به کسب و مالتان خواهد داد.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه ما باید اعتقادمان باشد، خاطرنشان کرد: مال حرام به هر میزان هم که باشد در حقیقت به انسان سودی نمی‌رساند، جامعه‌ای که مردم وکسبه آن به دنبال رزق حلال باشند مورد لطف و محبت خداوند قرار می‌گیرد و پروردگار خود زندگی‌شان را سامان می‌بخشد.

وی ادامه داد: به کلام خداوند در آیه 9 سوره جمعه عمل کنید و در آدینه معامله را واگذارید و به سوی نماز جمعه بروید که از هر کسبی برای شما سودمند‌تر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها