رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:  حضرت امام خمینی(ره) زندگی ساده‌ای داشتند که مسئولان و کارگزاران نظام هم باید با پیروی از سیره و رفتار حضرت امام خمینی(ره) از فقرا فاصله نگیرند.
کد خبر: ۸۹۰۷۳۵۴
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، از خمین؛ پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) عصر روز چهارشنبه یکم‌ مردادماه در سفر دو روزه به استان مرکزی با حضور در شهرستان خمین ضمن بازدید از بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در جمع مسئولان این شهرستان گفت: از اهداف حضرت امام خمینی(ره) در تشکیل کمیته امداد رسیدگی به فقرا و نیازمندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

وی با تاکید بر اینکه حضرت امام خمینی(ره) مردم را ولی‌نعمت می‌دانستند و بر رسیدگی به امور فقرا مسئولان را سفارش می‌کردند، افزود: حضرت امام خمینی(ره) زندگی ساده‌ای داشتند که مسئولان و کارگزاران نظام هم باید با پیروی از سیره و رفتار حضرت امام خمینی(ره) از فقرا فاصله نگیرند.

فتاح حضرت امام خمینی(ره) را جان انقلاب دانست و گفت: زندگی و شیوه ایشان بهترین الگو برای زندگی ما است، پس باید در خط و راه امام باشیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر داشتن روحیه انقلابی و ایثارگرانه گفت: کمیته امداد یک نهاد انقلابی است که از بطن انقلاب جوشیده است لذا باید در این نهاد با روحیه انقلابی به طور جهادی نسبت به خدمت خالصانه به مستمندان خدمت کنیم.

وی کمیته امداد را یک نهاد حمایتی و فرهنگی برشمرد و گفت: نسبت به فقر فرهنگی در جامعه نباید غفلت کرد از این‌رو باید نسبت به مباحث فرهنگی مددجویان تحت پوشش غافل نشد و علاوه بر بحث توانمندسازی اقتصادیف توانمندسازی فرهنگی را مد نظر قرار داد.

فتاح اصل مأموریت کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان عنوان و بیان کرد: اقدامات موثر این نهاد در راستای توانمندسازی مددجویان از طریق اشتغالزایی مددجویان است تا بتواند افرادی را که تحت پوشش این نهاد هستند را کاهش بدهد و فقرزدایی را از این طریق دنبال کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: سال گذشته با برنامه‌های اشتغالزایی این نهاد حمایتی 10 درصد از جمعیت زیر چتر حمایتی را کاهش دادیم. بایستی سعی کنیم تا این جامعه با توانمندسازی، بیش از این کاهش پیدا کند.

وی به اقدامات و کمک‌های دولت و مجلس در برنامه ششم به منظور حمایت از مددجویان این نهاد اشاره و بیان کرد: سال گذشته میزان اعتبارات تخصیص یافته برای اشتغالزایی ویژه مددجویان این نهاد یک‌هزار میلیارد تومان بود که امسال این رقم به دو هزار و 100 میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات