مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام سجاد (ع) قزوین:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام سجاد (ع) قزوین: امام جواد(ع) مظلومانه به شهادت رسیدند و ساکنان آسمان بر این واقعه می گریند و خداوند دشمنان او را به کیفر سخت دچار می سازد، خون امام نادیده گرفته نمی شود.
کد خبر: ۸۹۰۷۳۳۴
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

حجت السلام حسین عدالتی شربیانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد (ع) در گفت وگو با خبرنگار بسیج گفت: امامان معصوم(علیهم السلام) همگی در قله رفیعی از کرامات و کمالات اخلاقی قرار دارند، اما به تناسب تاریخ و شرایط زندگانی، یکی از این کمالات در وجود مقدس آنان تجلی بیشتری یافته، برای مثال جود و سخای امام کاظم(علیه السلام) زبانزد بود و حتی دستگاه خلافت از این بابت ایشان را تهدید کرد، اما تبلور جود در امام نهم به گونه ای بود که ایشان به جوادالائمه(علیه السلام) شهرت یافتند.
وی خاطر نشان کرد: امام محمد تقی(ع) در سال8 سالگی به امامت رسید و17 سال مدت امامت ایشان بود و در 25 سالگی به عنوان جوان ترین امام به شهادت رسید.
عدالتی تصریح کرد: امام محمد تقی (ع) به وسیله زهری که توسط همسرشان به ایشان خورانده شد و آن امام بزرگوار به این وسیله به شهادت رسیدند.
این مسئول یادآور شد: دوره امامت این امام در دوره ی مامون و معتصم عباسی همزمان بود که امام مسئولیت بزرگی بر عهده داشت، پاسداری از فرهنگ و دین اسلام بود. امام محمد تقی(ع) دین سلام را زنده نگاه داشتند که در فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید فراوانی داشتند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین با اشاره به ویژگی های شخصیتی این امام همام، توضیح داد: جواد الائمه(ع) در دوره 25 ساله حیات خویش با وجود اینکه همیشه مورد سوءظن و تهمت بود اما با مردم طوری رفتار می کرد که همگان جذب سخنان و گفتار ایشان می شدند. امام جواد(ع) همواره در میان دانشمندان آن زمان از محبوبیت خاصی برخوردار بود.
وی افزود: امام محمد تقی (ع) با امر به معروف و نهی از منکر بصیرت وسطح علمی را بالا می برد.
حجت الاسلام عدالتی شربیانی خاطر نشان کرد: امام جواد(ع) مظلومانه به شهادت رسیدند و ساکنان آسمان بر این واقعه می گریند و خداوند دشمنان او را به کیفر سخت دچار می سازد، خون امام نادیده گرفته نمی شود، در منطقه و دنیا خون مظلومانی ریخته می شود و دیکتاتورها نگاه می کنند و بی اهمیت از این مسئله دور می شوند ولی این را در نظر داشته باشند که خداوند متعالی این خونها را نا دیده نخواهد گرفت
این مسئول درعلوم دینی الگوگیری از زندگی امام جواد(ع) را بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و تصریح کرد: بخشندگی بی شمار ایشان به مردم، سبب شد که آن حضرت ملقب به «جواد» به معنای بسیار بخشنده مشهور شود، وی همواره با دقت و توجه خاصی وضعیت نزدیکان و مستمندان را پیگیری می کرد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین افزود: عمده میراث های به جا مانده از امام نهم (ع) را می توان سخنان گوهربار ایشان برشمارد. پیروی از راه و سیره این امام همام می تواند شاخصه و الگوی خوبی برای همه مردم و اهل علم باشد.
4001/ت30/ب

ارسال نظرات