در اختتامیه سومین دوره حفظ قرآن بشاگرد عنوان شد؛
سومین دوره حفظ شبانه روزی قرآن کریم، طرح الحافظون با حضور امام جمعه شهرستان بشاگرد، مدیر سازمان دارالقرآن الکریم و مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآنی طی مراسمی در بشاگرد در حالی به پایان رسید که همه این مسئولان از جهش بزرگ بشاگرد در حوزه فعالیت های قرآنی بویژه حفظ خبر دادند.
کد خبر: ۸۹۰۷۲۸۹
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ منطقه بشاگرد استان هرمزگان به عنوان نماد فقر و محرومیت در کشور شناخته شده است. هر زمانی کسی در مورد فقر و محرومیت صحبت می کند همه پیکان ها به سمت بشاگرد نشانه می رود. این درحالی است که با وجود افرادی مستعد در بشاگرد از لحاظ قرآن و مباحث فرهنگی جزو ثروتمندترین ها محسوب می شود.

در همین راستا سومین دوره حفظ شبانه روزی قرآن کریم طرح الحافظون با حضور امام جمعه شهرستان بشاگرد، مدیر سازمان دارالقرآن الکریم و مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآنی طی مراسمی در روستای بلبل آباد بشاگرد به پایان رسید. در این دوره جوانان و نوجوانانی از شهرهای میناب، رودان، بشاگرد و هشتبندی شرکت داشتند.

 

 

طبق رهنمودها و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش حفظ قرآن کریم در همه نقاط کشور قرآن باید جاری و ساری باشد.

مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند: برادران! شماها چرا قرآن را حفظ نمى‌کنید؟ شماها جوانید. والله مکرر اتفاق افتاده که با خودم فکر کرده‌ام و گفته‌ام که اگر ممکن باشد، هرچه دارم، بدهم و حفظ قرآن را بگیرم؛ ولى افسوس که ممکن نیست. در این سن، من دیگر نمى‌توانم قرآن را حفظ کنم. اما شما جوانید، شما بچه‌اید و مى‌توانید حفظ کنید. حافظه‌ى شما حافظه‌ى جوانى است. سنین بیست‌ و پنج‌ ساله و سى ‌ساله و زیر سى سال که غالب قراء ما بحمدالله در این سن هستند، سنین حفظ قرآن است. کلام خدا و آیات کریمه‌ى الهیه را حفظ کنید و از حفظ بخوانید.

 

 

دوره های قرآنی کم نظیری در روستا های بشاگرد  برگزار شده است

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی امام جمعه شهرستان بشاگرد در این مراسم با امید به حضور حافظین قرآن بشاگرد در عرصه های بین المللی گفت:  دوره های قرآنی که در روستا های بشاگرد به صورت منسجم برگزار شده است، حتی برخی از شهر های بزرگ از انجام آن عاجز هستند.

امام جمعه شهرستان بشاگرد با بیان اینکه به وسیله قرآن خیلی از معضلات اجتماعی و دردها را می توان رفع کرد.  افزود: اهمیت قرآن و معارف قرآن جزء اعتقاد دینی ما است و باید به دنبال ترویج آن در بین آحاد مردم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی خاطر نشان کرد: بشاگرد در سال های آینده با جوانان قرآنی که تربیت شده اند این قابلیت را دارا است که در شهر های اطراف نیز حضور موثری داشته باشد. با وجود کمبود امکانات بیشترین افراد بیکار در استان جز این منطقه هستند. این یک موفقیت بزرگی است که از شهرهای دیگر استان و حتی کشور به این منطقه می آیند و با مردم اینجا زندگی می کنند و درد فقر و محرومیت این مردم را از نزدیک لمس می کنند.

 

 

 

در هرمزگان یک جهش و انقلابی در حفظ قرآن ایجاد شده است

ناصر جعفر زاده مدیر سازمان دارالقرآن کریم گفت: اگر متولی تقسیم بودجه های قرآنی یک نهاد باشد مطمئنا در ایجاد فرصت ها و کارگرد آنها میتوان برنامه ریزی در قالب های گوناگون در بخش قرآن صورت گرفت.

مدیر سازمان دارالقرآن کریم از پیشرفت قرآن کریم در استان هرمزگان علی الخصوص بشاگرد ابراز خوشحالی کرد و بیان کرد: طبق آمار از لحاظ کمیت استان هرمزگان در بخش قرآن توان رقابت با دیگر شهرهای دیگر کشور را دارد.  هدف سازمان دارالقرآن کریم و اساتید قرآن در استان بالا بردن کیفیت است تا در مسابقات بین المللی از استان حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: در هرمزگان یک جهش و انقلابی در حفظ قرآن ایجاد شده است. همین حافظین پرچم قرآن را در آینده علم خواهند کرد . این عنایت خداوند متعال است که این منطقه با وجود محرومیت و مظلومیت  این چنین می درخشد.

ناصر جعفرزاده خاطر نشان کرد: از دلایل درخشش قرآن در این منطقه وابسته بودن به خود مردم است. اگر همه امورات به خود مردم واگذار شود دیگر هیچ منطقه محرومی در کشور وجود نخواهد داشت.

بشاگرد می تواند به عنوان قطب قرآنی در کشور محسوب شود

رضا ساعد مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن ظهارکرد: هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور را نمی توان محروم تلقی کرد بلکه این استان مظلوم است.

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن با اشاره به سخن حضرت امام (ره) که فرمودند به داد بشاگرد برسید و باید برای شیعیان بشاگرد کاری کرد؛ گفت: از گذشته تا کنون نیروهای مخلصی در بشاگرد شروع به کار کردند که در حال حاضر ثمره آن زحمات و تلاش ها به نتیجه رسیده است و مشاهده حضور چشمگیر مردم این منطقه در عرصه های بزرگتر می شویم.

رضا ساعد یادآور شد: روستاهای بلبل آباد، کشپیری، کوه حیدر و غیره باعث شدند که بشاگرد به عنوان قطب قرآنی در کشور محسوب شود. این روند در منطقه باید با قوت بیشتری نیز پیش برود تا نمود بیشتری داشته باشد. ان شاالله نحوه آموزش قرآن باید به سطحی برسد که به سخن رهبری مبنی بر ده میلیون حافظ قرآن کریم برسیم.

 

مردم روستاهای بشاگردعلاقه ی ویژه ای به امور قرآنی دارند

حسن زارعی مدیر طرح قرآنی الحافظون گفت: این دوره سومین سال خود را تجربه می کند. در سال های اول و دوم ۵۰ نفر و در حال حاضر در امسال ۴۰ نفر زیر نظر موسسه قرآنی بیت النور هرمزگان برگزار شد.

مدیر طرح الحافظون با اشاره به مقام حافظ مقامی بالا نزد خداوند است، اظهار کرد: ۱۰ نفر از حافظین که در سال قبل حضور در دوره بودند موفق به حفظ کل قرآن شدند. در این دوره برنامه های حفظ قرآن، مفاهیم و تجوید برگزار شد. برنامه های متنوعی نظیر اردوی مشهد مقدس و برنامه های ورزشی برای تقویت روحی و معنوی بچه ها نیز مد نظر بود.

حسن زارعی عنوان کرد: هر چند که برنامه ها در منطقه محروم بشاگرد به سختی و با کمبود های فراوانی  انجام می شود ولی خوشبختانه به وسیله مردم روستا و علاقه ای که نسبت به امور قرآنی دارند، بشاگرد را از بعد قرآنی به حدی تقویت کردیم که در کشور به عنوان قطب قرآنی محسوب می شود.

در پایان برنامه از اساتید و حافظین قرآن تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات