در راستاي حمايت از هنرمندان و صنعتگران چاقو ساز، تا كنون 200 نفر از صنعتگران تحت پوشش بيمه ويژه صنعتگران صنايع دستي درآمده اند.
کد خبر: ۸۹۰۷۲۳۶
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مديركل ميراث فرهنگي زنجان گفت: در سال 94 ، 2 ميليون و 700 هزار قبضه چاقو در استان زنجان توليد شده كه اين عدد در سال 95 به 3 ميليون قبضه افزايش يافته است

يحيي رحمتي با اشاره به آورده مالي اين 3 ميليون قبضه افزود: اين تعداد به جز توليدات هنري فاخراست و 30 ميليارد تومان آورده داشته است..

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري زنجان با اشاره به حمايت هاي صورت گرفته از صنعتگران چاقو ساز، تصریح كرد: 350 كارگاه چاقو سازي در استان زنجان وجود دارد كه در ميان انها 10 كارگاه بزرگ به فعاليت مشغولند.

يحيي رحمتي با اشاره به اینکه معرفي به نمايشگاه هاي صنايع دستي در سراسر كور از ديگر برنامه هاي حمايتي اين اداره كل از صنعتگران است.افزود: در راستاي حمايت از هنرمندان و صنعتگران چاقو ساز، تا كنون 200 نفر از صنعتگران تحت پوشش بيمه ويژه صنعتگران صنايع دستي درآمده اند.  

يحيي رحمتي، پرداخت تسهيلات كم بهره را از ديگر برنامه هاي حمايتي اين اداره كل دانست كه با همكاري صندوق كارآفريني اميد انجام مي شود.

ارسال نظرات