خبرهای داغ:
رییس بنیاد بوعلی سینا با بیان اینکه زیر ساخت طب امروز طب سنتی بوعلی سینا و طب اسلامی ما است، گفت: تلفیق طب سنتی با طب جدید مشکلات بسیاری از پیش روی بشریت برمی‌دارد.
کد خبر: ۸۹۰۷۱۲۶
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰

تلفیق طب سنتی با طب جدید مشکلات بسیاری از پیش روی بشریت برمی‌داردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله  غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در مراسم ادای احترام به بوعلی سینا و گرامیداشت روز پزشک و داروساز با تشکر از برگزارکنندگان، مهمانان و به ویژه مصحح کتاب بوعلی سینا بیان داشت: مردم جهان باید تکریمی بسیار بیش از این نسبت به بوعلی سینا بزرگ داشته باشند.

وی انتخاب زادروز بوعلی سینا به عنوان گرامیداشت مقام پزشک را اقدامی موثر دانست و به اقدامات انجام شده در بنیاد بوعلی سینا برای معرفی زوایای مختلف بوعلی سینا اشاره کرد و افزود: از زمان تاسیس بنیاد علمی ابن سینا وظیفه داشتیم با حضور در مراسم‌های تجلیل از مقام بوعلی سینا در کشورهای مختلف به رسالت خود برای معرفی این شخصیت بزرگ عمل کنیم.

 رییس بنیاد بوعلی سینا با بیان اینکه بوعلی سینا فرزند بزرگ مسلمان و شیعه است، گفت: یادآوری نام حسین بوعلی سینا پیام بسیاری برای جهانیان دارند و این در حالی است که بسیاری هموطنان از این موضوع اطلاع ندارند.

 وی یادآور شد: در سفر به ازبکستان که زادگاه بوعلی سینا است بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا نقش خوبی برای معرفی این عالم بزرگ ایفا کرد.

 محمدی خاطرنشان کرد: رییس دانشگاه یکی از دانشگاه‌های سابقه دار آلمان در مراسم تجلیل از بوعلی سینا به این موضوع اعتراف کرد که تاکنون در هیچ مراسمی شخصیت علمی و فرهنگی بوعلی سینا به این خوبی معرفی نشده بود.

 وی با تاکید بر اینکه باید حق خود را در برابر این مردم بزرگ ادا کنیم، اظهار کرد: طب رایج در جهان پیشرفت‌های خوبی دارد اما زیر ساخت طب امروز طب سنتی بوعلی سینا و طب اسلامی ما است.

 رییس بنیاد بوعلی افزود: نیاز مبرم بشریت این است که به طب سنتی با سابقه هزار ساله بیش از پیش توجه داشته باشد زیرا تلفیق طب سنتی با طب جدید مشکلات بسیاری از پیش روی بشریت برمی دارد.

 وی افزود: امروز به عنوان روز داروسازی و پزشک نامگذاری شده است و فرصت مناسبی است که یادی از پزشک نامدار زکریای رازی هم شده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات